ALTER EGO - Back to Rock & Roll

ALTER EGO - Back to Rock & Roll

Už dlhšiu dobu sa mi len zriedkavo stáva, že ma muzika dokáže osloviť na prvé vypočutie. To však samo o sebe ešte neznamená, že sa k nej budem vracať pravidelne a rád. A ešte zriedkavejším javom je, že daná kapela je markantne štýlovo vzdialená môjmu primárnemu vkusu. I keď na druhej strane mi v poslednej dobe pod kožu lezú práve dovolím si povedať mäkšie, obyčajným rockom nasiaknuté, jednoduchšie hudobné záležitosti. Avšak pozor, slovo „jednoduchšie“ si nesmiete zamieňať s pojmom „plytké“. Prejdem však už od omáčiek k hlavnému chodu. A tým je dnes kapela ALTER EGO a jej debutový počin „Back to Rock & Roll“.

Už z názvu je evidentné, čo dnes bude z reprákov znieť. Je to jedenásť pravoverných r´n´rollových songov ako po textovej, tak aj po muzikantskej stránke. Moje ucho zachytáva hneď od úvodnej „Rear – View Mirror“ starú, nemennú pravdu, ktorú by som ešte mierne upravil. A tou je, že v mohutnej jednoduchosti je ukrytá lahodná krása. Mohutnosť nahrávky spočíva v skvelej produkcii, úderných, no nevtieravých riffoch, ktoré sú v jednotlivých skladbách umne rozložené. Tým chcem povedať, že každá skladba má svoj vlastný život, jej nosná kostra je nezameniteľná, čo v konečnom dôsledku znamená, že songy sú rozpoznateľné. A to je dnes dosť veľká vzácnosť najmä u „veľkých, svetových“ kapiel, ktorých albumy obsahujú dva, tri single, z ktorých je ťažené a zvyšok je vata. Absencia tohto svetového neduhu je mocnou zbraňou prešovskej bandy ALTER EGO. Áno, dobre čítate, kapela pochádza z Prešova, je to produkt našej malej, no o to silnejšej rockovo – metalovej slovenskej scény. Naschvál nepoužívam žiadne prirovnania. ALTER EGO má svoju vlastnú r´n´r líniu. Neprichádzajú samozrejme s niečím, čo by sme už nepočuli, no tvár majú svoju vlastnú. Všetky nástroje chalanov počúvajú na dotyk. Mne osobne najviac lahodí ľahkosť celej nahrávky. AE netlačí na pílu, nepočujem žiadny uškriekaný vokál, naopak, Stano (spev, klávesy) vie v každej polohe vydať hlasivkám správny povel. Samostatnou kapitolou sú gitarové sóla, pri ktorých mi behá mráz po chrbte. „Back to Rock & Roll“ má priamočiary ťah na pomyselnú bránu a ja som zaznamenal jedenásť gólov (skladieb) v jej sieti.

8 / 10

1. Rear - View Mirror
2. Back To Rock & Roll