ARCH ENEMY - Dead Eyes See No Future

ARCH ENEMY - Dead Eyes See No Future

ARCH ENEMY, švédski melodickí deathmetalisti na čele s blonďatým anjelom s diabolským hlasom Angelou v týchto dňoch, podobne ako Dark Traquillity alebo Children Of Bodom vydávajú svoje EP. EPčka bývajú často reklamným ťahom na poslucháčov a neprinášajú nič nové, na druhú stranu sa nájdu aj celkom podarené. Je potešiteľné, keď sa na singli alebo EP-čku objaví aj dosiaľ nezverejnené skladba (napr. MANOWAR - Dawn of Battle), bohužiaľ včšinou nás kapely a firmy kŕmia len tým, čo nájdeme na albumoch alebo live verziami songov. A takisto veľa kapeliek si neodpustí covery songov od ich vzorov, alebo slávnejších kolegov. Často práve covery bývajú najzaujímavejšími časťami singlov a tak nejak je to aj v prípade "Dead Eyes See No Future".

Titulný song sme už mohli počuť na poslednom albume "Anthems of Rebellion", takže nič nové. Je to veľmi melodický song s čistými gitarovými sólami a kľudnejšou rytmikou a hlavne silnými heavymetalovými prvkami. Je takisto veľmi experimentálna s nevídanou mierou atmosferických kláves. Skutočne vynikajúci song. Samozrejme nesmú chýbať live verzie starších skladieb. Ďalšie tri songy, "We Will Rise" (z "Anthems of Rebellion"), "Burning Angel" a "Heart of Darkness" (z "Wages of Sin"), nám kapela ponúka v live verzii z vystúpenia v Paríži. Všetky sú samozrejme profesionálne odohrané, ale až tak profesionálne, že znejú takmer ako štúdiová nahrávka. Samozrejme medzi skladbami je cítiť tú atmosféru, krik fandov a pod., ale nemôžem sa zbaviť dojmu, že do nahrávky bolo dodatočne až príliš zasahované. Nakoniec, ako je to dnes aj bežné.

Nahrávku uzatvárajú tri coververzie. Prvou je "Symphony of Destruction" od MEGADETH. Dodali tomu niečo svoje, tak to má byť, ale napriek tomu to nie je nič oslňujúce. Angelin hlas mi znie v tomto songu dosť neprirodzene. Vrcholom albumu je pre mňa cover od Manowar "Kill with Power". Iste sa zapáči aj tým, ktorí MANOWAR neznášajú.Je to proste iné a poviem, že takto si predstavujem cover. Nielen prehratá skladba od iného interpreta, ale aj spústa originality. Pôvodná verzia je značne zrýchlená a nad všetkým dominuje pekelne rýchly a silný zvuk gitary a basy. Diabolská a namakaná vec s neuveriteľnou zabijáckou energiou, ktorá vám nakope prdel hneď, ako sa vám dostane pod kožu. EP dôstojne uzatvára cover od CARCASS "Incarnated Solvent Abuse", ktorá vďaka personálnemu prepojeniu oboch kapiel zas až tak čistokrvnou coververziou nie je. Fandov určite poteší aj bonus, ktorým je video "We Will Rise".

Keď si odmyslíme covery, je to ďalšie nudné priemerné EP, akých je nespočetne (nehľadiac na kvalitu skladieb, ale na to, čo dostane fanúšik vlastniaci už aj plnohodnotný album). No coververzie vyťahujú "Dead Eyes See No Future" z bahna priemernosti. A fandovia ARCH ENEMY si to aj tak kúpia...

7 / 10

1. Dead Eyes See No Future
2. Burning Angel (Live)