ETERNAL ROT - Moribound

ETERNAL ROT - Moribound

Pri hľadaní informácií o kapele ETERNAL ROT som narazil na zvláštny paradox. Tvoria ju síce traja Poliaci, ale na Encyclopaedia Metallum majú uvedené že sa jedná o medzinárodný projekt. Zrejme niekto z nich pôsobí v Anglicku, no nič to nemení na fakte, že sa jedná o poľských muzikantov.

Skupina funguje od roku 2012 a "Moribound" je ich tretí album. Pôvodne fungovali len ako duo s automatickým bubeníkom, no v roku 2019 sa k nim pridal bubeník Psychoradek (MEATSPREADER, NEUROPATHIA). Hudobne sa jedná o mix death metalu a doomu s hnusnými gore vokálmi. Presnejšie, spev majú na pleciach všetci traja zúčastnení. Celý tento mix znie poriadne odporne a hnilobne, čo je najväčšia prednosť tohto diela. Skladby sa nesú prevažne v strednom tempe a spomínané vokály to ťahajú do poriadne hnusáckeho podzemia. Okrem toho sa v ich hudbe nachádzajú zvláštne pasáže pripomínajúce tvorbu skupín ako CROWBAR, DOWN či EYEHATEGOD.

Z hnilobných gitarových vyhrávok možno vytiahnuť obskúrne „bluesové“ prvky, ktoré sú typické pre spomínanú trojicu interpretov. No zároveň sa ich hudba nesie v primitívnych tempách, typických pre death/doomový štýl. Z každej jednej skladby na vás dýcha mrtvolný zápach, ktorý je touto nahrávkou presiaknutý. Vokály sa tu predháňajú v morbídnosti a chorobnosti, čomu pomáhajú aj rôzne efekty. Určite som tam zachytil delay a nejaké reverby, čo nie je obvyklé v tomto hudobnom žánri. Nahrávka obsahuje len šesť piesní, ktoré spolu tvoria dĺžku 34 minút. Oceňujem strohý prístup, pretože tento typ hudby si lepšie rozumie s kratšími časovými plochami. Je síce pravda, že po mojom prvom vypočutí som si album okamžite vypočul znova, ale ja som na tieto chorobnosti dosť zaťažený.

Poľské trio ETERNAL ROT ma prekvapilo mierou morbídnosti, ktorou obohatilo svoju aktuálnu novinku. Už dlho som sa nestretol s takto chorým materiálom, z ktorého by sálal puch márnice, zombie mŕtvol a patológie. Pokiaľ máte radi veci ako AUTOPSY či PUNGENT STENCH, bude to pre vás jasná voľba.

8 / 10

1. Summoned from Moribound Delusions
2. Reflected in Perpetual Waves of Despair