HOTH - Astral Necromancy

HOTH - Astral Necromancy

HOTH je nielen ľadová planéta zo Star Wars, prípadne protikresťanský black metal z Portugalska, ale najmä výborný melodický black metal zo Seattlu z Trumplandie. Tento rok si povedali, že už by mohli spraviť nový album a tak v júni 2018 vyšiel tretí album s názvom "Astral Necromancy".

Na ploche 50 minút nám dvojica pánov Eric Peters a David Dees predostrie svoj pohľad na melodický black metal. Nikde sa síce nedá dohľadať, ktorý má čo na starosti, to im však odpustíme. Celkovo album obsahuje 11 songov a kto si ešte spomína na OLD MAN'S CHILD tak takýmto smerom sa uberá hudba HOTH a spev by som kľudne prirovnal k IMMORTAL. Hudba HOTH je plná rýchlejších a najmä melodickejších pasáží, o ktoré sa starajú z veľkej časti klávesy. Nechýbajú samozrejme ani sóla. Žiadne ženské spevy nečakajte, mužský je každopádne na vysokej úrovni a z hľadiska zrozumiteľnosti si zaslúži jednotku. Prípadne sa tu dajú nájsť aj zborové mužské party, ktoré mi mierne pripomínajú SUN OF THE SLEEPLESS.

Kto by teda hľadal melodickejšiu odnož čierneho kovu, je najnovší album HOTH určite správnou voľbou. A kde sa dá nájsť? Nuž rozhodne nie na metalových pódiách, keďže HOTH je len štúdiovou kapelou a zatiaľ sa to meniť nebude. Ostáva už len ytb kanál, bandcamp alebo strieborný kotúčik, ktorý vydalo vydavateľstvo Epicurus Records. Pre priaznivcov melodickejšieho black metalu so zrozumiteľným zvukom je toto povinná voľba. Nuž a koho oslovil nový album UADA s názvom "Cult of a Dying Sun", tak toto je, podľa mňa, ešte lepšia voľba!

8,5 / 10

1. Vengeance
2. The Living Dreams of a Dead God