NOCTURNAL OBEISANCE - Temný rituál hněvu

Slovak Metal Army s Jurom Haríňom odvádzajú skvelú prácu a ich jedným z posledných úlovkov je kapela od našich západných susedov so zvláštnym názvom NOCTURNAL OBEISANCE. Za názov však dávam plus. Ak toto meno nepoznáte, nič sa nedeje, táto kapela zo Zlína existuje len od roku 2018 a ich "Temný rituál hněvu" je prvou oficiálnou nahrávkou. Debut teda vyšiel po niečo viac ako roku fungovania, čo z nahrávky počuť vlastne nie je vôbec. Keby mi niekto povie, že sa jedná o zavedenú kapelu a toto je napríklad piaty album, tak mu to asi aj zožeriem.

Ako možno názov kapely napovedá, tentokrát pôjde o black metal. Dovolím si povedať, že sčasti aj s deathovými a thrashovými vsuvkami. Práca gitaristov je veľmi dobrá, bicmen tiež nezaostáva. Zvuk je špinavý, black metalový. Spev je v rodnej reči a priznám sa, že nemať texty, tak v podstate nerozumiem nič. Škrekot škrekov. „Well done!“

Na ploche o pár minút presahujúci pol hodinku sa nám predstaví desať skladieb rýchleho blacku, snáď jediná výnimka, aj to len na začiatku, je "Noční umírání". Nečakajte ani žiadne intro, či outro. Hneď úvodná "Mrtvá duše" má v sebe také zvláštne a zaujímavé riffy, že mňa osobne hneď zaujala. Obaja Gitaristi sa od začiatku ukazujú v dobrom svetle a možno by to chcelo predsa len trošku zrozumiteľnejší zvuk, je však na čom stavať a zlepšovať. V dvojke "Temný rituál" zase exceluje spevák, kde jeho „štekavý škrekot" v druhej polovici songu je naozaj parádny. V trojke "Navždy" zase zablúdime do thrashovejších vôd. Atď. Proste v každej skladbe by človek niečo našiel čo ho zaujme. Čo mne osobne nie je až tak po chuti, sú texty, ale zase sťažovať sa na blackmetalové texty asi nie je to najrozumnejšie. Plusom možno bude pre našinca, že sú v zrozumiteľnom jazyku. Aj keď teda plusom...

„Zasraný křesťan do bitvy poslán,
pod rouškou kříže zasraně vraždí
a chcanky líže,
to prase křesťanské!“

Úryvok zo skladby "Pohan". Beriem, k tej hudbe to tak nejako patrí a zase asi nie každý je naladený, snáď až na filozoficko-výchovné texty CULT OF FIRE. Či je to teda plus, či naopak, nechám na každom z vás. Faktom však je aj to, že toto je asi najextrémnejší úryvok a ako pravý „bulvárny“ novinár (ktorým samozrejme nie som), chcem upozorniť na to „najhoršie“, aby som tak docielil čítanosť a mimoriadnu splátku hypotéky.

"Temný rituál hněvu" žiadnym spôsobom nevybočuje z, dajme tomu, nórskej školy black metalu. Nenájdete tu žiadne iné nástroje ako gitary, basu, bicie a spev. Takže netreba čakať ani niečo čo už tu bolo a samozrejme aj bude. Kto teda hľadá v hudbe niečo originálne, nepoznané, tak toto nie je tá správna kapela. Kto by však rád spoznal novú black metalovú kapelu z Moravy, je na dobrej adrese! A keby vám náhodou nestačili NOCTURNAL OBEISANCE, tak vo februári vyšiel nový WYRM, v marci STÍNY PLAMENŮ a v apríli RARACH. „Čierny kov“ má u našich susedov tradíciu a to je len dobre!

7,5 / 10

01. Mrtvá duše
02. Temný rituál