PURE WRATH - Ascetic Eventide

PURE WRATH  - Ascetic Eventide

Už niekedy v januári, po zverejnení prvého songu ("Between Water and Winds") som si tento album proste musel vypočuť. Skvelý black metal. Až po vydaní celého albumu som zistil, že je to asi najlepšia vec na albume, ostatné trošku zaostávajú. Stále ale album s názvom "Ascetic Eventide" určite má čo ponúknuť. Poďme si ho teda rozobrať postupne.

Indonézia je síce veľká krajina, avšak metalová scéna u nás relatívne neznáma. Samozrejme česť výnimkám, ktoré sa v tejto krajine a metalovej scéne vyznajú. Aby som to aspoň trošku napravil, tak som si vybral na zoznámenie kapelku PURE WRATH s ich debutovým albumom "Ascetic Eventide". Za vydaním stojí jediný človek volajúci sa Ryo, ktorý sa mimochodom objavuje aj v iných kapelách, čisto zameraných na BDM. Presne dve minútky chýbajú do trištvrte hodinky a celkovo 6 skladieb.

Zloženie "kapely" ničím neprekvapí. Gitary, klávesy/klavír, spev, bicie. Vokál je iba mužský, blackovo zameraný. Ryo vlastní aj nahrávacie štúdio, vyhral sa teda s každou skladbou a nájdete tu od rýchlych pasáží až po takmer black metalové slaďáky. Takú "In Cold World" by som si vedel predstaviť kľudne aj na BM párty pri dámskej volenke :-) Táto je suverénne najpomalšia. Ostatné sú o tom najskôr človeka rozložiť rýchlosťou a potom ho znovu poskladať do formy, do ktorej chce autor. Práve tieto okamihy, ktoré nasledujú po dajme tomu, odpočinkovej pasáži, sú najsilnejšie. Nechce sa mi používať nejaké kvetnaté výrazy, ale niečo ako "peklo sa zhmotnilo vo svojej desivej podstate, obklopilo vás a vy ste vedeli, že nie je možný únik". Proste výborne zahrané. Niektoré časti mi naopak pripomínajú napr. našich DISTANT SHAPES, samozrejme až na spev.

Ak ste skúsili VIOLET COLD a páčilo sa vám to, tak hudba PURE WRATH, za predpokladu, že máte radi aj rýchlejšie veci, by mala byť opäť dobrou voľbou. Celý album sa dá vypočuť (a samozrejme aj kúpiť) na bandcampe nielen skupiny ale aj vydavateľstva. To má sídlo v takej istej krajine ako kapela a volá sa Hitam Kelam Records. Fyzický nosič je limitovaný počtom 500ks, dokonca v lete by tento album mal vyjsť aj na vinyle. Celkovo som spokojný, aj keď som podľa prvej zverejnenej skladby čakal troška viac. Takto je to nadpriemer, ale do jedného z top vrcholov roka tomu máličko chýba. Určite to však, ak máte radi black metal, kde sa v hojnom počte objavujú klavírne vsuvky, za vypočutie stojí!

8 / 10

1. Colourless Grassland
2. Mountain Calls