SLAYER - War At The Warfield

SLAYER - War At The Warfield

Na prvé DVD amerických zabijakov SLAYER som čakal ako na spasenie niekoľko rokov. Dlhú chvíľu som si krátil počúvaním ich zatiaľ posledného (snáď nie na dlho) opusu God Hates Us All z roku 2001. Keď som sa dozvedel finálny termín vydania “Vojny na bojovom poli”, začalo sa pre mna obdobie nedočkavého obchádzania obchodov s hudobninami a otravných otázok typu: “Ten Slejer ešte neni?” Konečne ho dostali a ja som sa zastavil až keď som ho roztrasenými rukami na piaty pokus založil do mechaniky.

Chvíľu sa nič nedialo a potom, po trápnom logu FBI vypuklo peklo… Síce len ako menu, ale aj tak smrdelo ohňom a sírou. Za sprievodu vyvražďovačky Disciple si môžete vybrať z typu ozvučenia (stereo a 5.1), bonus v podobe videoklipu k skladbe Bloodline, dokument, konkrétnu skladbu alebo celý koncert. Zvolil som teda 5.1 a celý koncert. Po krátkom intre so zábermi na fanúšikov, ktorí zrejme nemajú ďaleko do kriminálu, resp. na psychiatriu sa rozbieha smršť s názvom Disciple, pokračuje cez War Ensemble a ďalšie osvedčené klasiky tejto ostrieľanej priekopníckej formácie. Araya skladby uvádza svojským štýlom a opäť nás presviedča, že nie je ani tak spevák alebo basgitarista, ako skôr frontman, ktorý dokáže priviesť publikum do varu. K tomuto prispieva aj fakt, že v poslednej dobe začína mať mierne problémy s melodickým spevom (v tom minime skladieb, kde sa nachádza) a nahrádza ho zúrivým krikom, ktorý je ale aj tak dominantný pre tvorbu SLAYER.

Toto DVD je zároveň posledným materiálom, ktorý nahral Slayer s Paulom Bostaphom. Tento vynikajúci bubeník totiž kapelu opustil (vraj kvôli problémom s kolenom) krátko po jeho dokončení a uvoľnil tak miesto staronovému fenomenálnemu Daveovi Lombardovi. Bostaph tu ale predviedol úžasný výkon, rachot bicích je neprepočuteľný a basy kopákov až šteklia v žalúdku. Výkony gitaristov sú klasicky Slayerovsky dobré. Hanneman hrá ako vždy opitý a ako vždy presne a King pripomína svojou holou hlavou, bradou a najmä hrou samotného Satana.
Technická stránka koncertu je rovnako výborná ako tá obsahová. Obraz je super a zvuk je neopísateľne dobrý. Hlavne na mixáži si dali zvukári dosť záležať. Ak máte 5.1 zostavu reproduktorov, skúste počas niektorého songu vypnúť center.

Bonusový videoklip Bloodline je celkom zaujímavý, ale pomerne štandardný a neoslní, i keď sa Vám po ňom možno bude snívať niečo zaujímavé.

Kapitolou samou o sebe je dokument. Takíto ľudia počúvajú SLAYER? Až som sa zhrozil. Za zmienku stojí párik chlapcov, z ktorých jeden len prikyvuje a druhý prekladá každé slovo slovkom fuck a hlavne slečna, ktorá považuje členov kapely za nekrofilov a jej odpoveď na otázku “Ak by si si bola istá, že ťa jeden z členov po smrti znásilní, spáchala by si samovraždu?” odpovie niečo, čo je (asi kvôli cenzúre) pustené od konca a titulky sú vypnuté… Okrem podobných indivíduí v dokumente vystupujú samozrejme chlapci z kapely + niekoľko hostí, medzi ktorými nechýbajú ani Kirk Hammett (Metallica) alebo Les Claypool (Primus). Nebudem Vám ale dopredu všetko prezrádzať, uvidíte sami. Celý dokument je otitulkovaný, čo je veľmi príjemné, pretože väčšina kapiel sa niečím takým neunúva.

Čo dodať na záver? Lepšie DVD si neviem ani len predstaviť. Je absolútne vyťažené, nič na ňom nechýba, koncert je našlapaný, dokument profesionálny a bonusy pekné. Nemôžem nič iné, ako vám ho vrelo doporučiť.

10 / 10

01. Disciple
02. War Ensemble