SMASHED FACE - Human: Earth Parasite

SMASHED FACE - Human: Earth Parasite

Až z ďalekých preďalekých Čiech, konkrétne z obce Velká Bíteš, k nám dorazila kapelka SMASHED FACE. Doteraz mala na konte jedno demo Invaze a jej najnovší, čiže debutový počin, vydaný ešte v minulom roku 2004 dostal do vienka názov, na ktorom je aj dosť pravdy - Human: Earth Parasite.

Na už spomínanom deme sa títo Česi prezentovali death metalom dosť ovplyvneným najmä starou školou tohto štýlu. Pri Parazitovi Zeme sa však rozhodli otočiť štýlovým kormidlom smerom do brutálnejších morí. A urobili veľmi dobre. Musím povedať, že hneď na prvý posluch si ma tento materiál získal. SMASHED FACE sa venujú death metalu v takej forme, ako ho môžeme počuť najmä u brutal kapiel z USA. Určité spoločné črty by sme našli trebárs aj u takých Japoncov VOMIT REMNANTS. Čiže, dostatočne hutné riffy, hocijaký len nie ľudský vokál, veľa "náklepových" pasáží v spojení s výbornými a chytľavými časťami s dotykom hardcoru. Kapela svoj štýl v promoletákoch charakterizuje dobre, pretože sa tu nachádzajú aj určité stopy po klasickej forme deathu.

Všetky skladby (ktoré plynú vlastne bez nejakej prestávky, lebo su poprepájané zaujímavými zvukovými intrami) majú v sebe dostatočné množstvo energie aj atmosféry a sú kvalitné, aj keď sa kapela asi skôr riadi heslom v "jednoduchosti je krása". To však vôbec nevadí, lebo skladby sú dobré a to že hudobníci vedia hrať počuť aj bez nejakých zložitých technických kľučiek. Veľmi zaujímavé, je aj umiestnenie inštrumentálky Requiem..., ktorá však mohla byť viac dotiahnutá do konca, lebo sa v nej nachádzajú náznaky zaujímavých melódií. Hneď za ňou nasledujúcu Body Count / Bhopal Massacre považujem asi za najväčšiu pecku na albume. Tento song si neberie žiadne rýchlostné servítky a zároveň obsahuje aj skvelé chytľavé HC riffovanie. Najväčší odkaz klasickejšieho death metalu sa zase nachádzajú v posledných dvoch piesňach Black Stain (Sea of Blood) a Parasites. Pričom v poslednej Parasites sa kapela dobre pohrala so zvukovými efektami a samplami. Ale ako som vravel, všetky piesne sú vyrovnané a rovnako skvelé.

Mimoriadne dobrý výkon podáva spevák Fred, ktorý má svoje zvracacie prejavy dostatočne premakané a používa ako výborný growling tak aj takzvaný "spev do seba". Práve spojenie týchto dvoch spôsobov spevu vytvára výborný výsledný efekt. Takisto vysoko hodnotím texty, ktoré sa nezaoberajú tak ako u väčšiny brutal deathových kapiel gore tématikou, ale hovoria o tom ako to môže veľmi ľahko dopadnúť, keď sa ľudia budú naďalej ku svojej Zemi správať tak, ako sa správajú. A aj keď mám radšej obraznejšiu lyriku, texty SMASHED FACE sa mi veľmi páčia. Je síce pravda, že pri Fredovom vokálnom prejave sa v nich veľmi ľahko stratíte, ale to nevadí.

Čo sa týka zvuku, pasuje k piesňam dobre, i keď mohol byť hutnejší. S masívnym a riadne gitarovým soundom by boli piesne albumu Human: Earth Parsite úplne vražedné. Veľmi ma potešila aj pekne spracovaná multimediálna sekcia, ktorú toto CD obsahuje. Nájdete v nej viac ako 400 fotiek, live video a celé prvé demo v mp3 formáte. Skvelé! Prvý album SMASHED FACE teda odporúčam všetkým milovníkom undergroundu a myslím si že táto kapela má v sebe dostatočný potenciál, len by nemala zostať stáť na jednom mieste a v budúcnosti by mohla skúšať aj nejaké nové veci...

9 / 10

1. Frankenstein's Fare
2. Pills of Suffering