TOGETHER TO THE STARS - An Oblivion Above

Naozaj rád objavujem debutové albumy. Často človek totiž nájde niečo nové, svieže a výborné. Jeden skvelý objav sa mi podaril na začiatku roka, len isté okolnosti spôsobili, že o ňom napíšem viac až dnes.

Dvaja páni David Steinmarck a Franco Fuentes založili kapelu TOGETHER TO THE STARS a postarali o debutový album "An Oblivion Above". Do trištvrte hodinky chýba pár minút a do plného počtu prstov na ruke nechýba nič, pretože novinka obsahuje presne 5 skladieb. Prvý menovaný sa postaral o všetko okrem spevu, nuž a čo robil ten druhý nechám na vašej šikovnosti.

Prvý song s názvom "Timeless" je dosť iný ako zvyšok a dokonca by som si dovolil napísať, že sa jedná o najdlhšie intro, aké som kedy počul. Je to niečo, ako keby som čakal na príchod niekoho známeho. Teším sa a neviem sa dočkať. Krásne melódie sa troška občas opakujú, netvrdil by som však, že je to mínus. Proste fakt. Keď som pri tých melódiách, tak toto je asi najsilnejšia stránka hudby TOGETHER TO THE STARS. Gitarová zložka je totiž úplne skvelá, nejedná sa o nejaký melodický náklad typu IN FLAMES, DARK TRANQULLITY, ... Ak by som to mal k niečomu prirovnať, tak napr. si predstavte rieku. Melódie TOGETHER TO THE STARS sú ako voľne plávajúce ryby vo vode a IN FLAMES atď. sú ako plaviaca sa loďka. Všetky tri veci k sebe patria avšak sú iné.

Ak som spomenul Gothenburgskú školu, tak nie. Tu sa neplavíme. Krajina síce sedí, nie však mesto (Štokholm). Kto si všimol vydavateľstvo Northern Silence Productions a troška sleduje moje recenzie, tak mená ako VALLENDUSK alebo STRYVIGOR by vám niečo mohli hovoriť. Tu treba zamerať svoj hudobný tip. Môžeme to nazvať atmosferický black metal, post-black metal alebo čo ja viem ešte ako. Napríklad skvelá hudba.

Novinka je síce na svete už skoro pol roka, to jej však neuberá absolútne nič na kvalite a kráse. Za ten čas sa album takmer vypredal a kto by chcel fyzickú kópiu, tak by sa mal naozaj poponáhľať. Komu by stačila digitálna, tak na bandcampe si určite prídete na svoje. A ak by niekomu stačila len mala ochutnávka, tak na FB stránke nájdeme odkaz na ytb video k skladbe "Apathy". Tá je najdlhšia a je tu všetko to, čo robí hudbu TOGETHER TO THE STARS skvelou. A ja sa idem asi pozrieť, čo nové objavili Northern Silence Productions, pretože táto firmička vydáva úžasné veci!

9 / 10

1. Timeless
2. Oblivion