ALNAMROOD - Enkar

ALNAMROOD - Enkar

Keď exotika, tak poriadna. ALNAMROOD sú za takmer 10 rokov existencie pomerne známa kapela, ale určite sa nájdu čitatelia, čo tento spolok zatiaľ nepoznajú. Tak poďme na to!

ALNAMROOD pochádzajú zo Saudskej Árábie, toto je už šiesty album a taktiež vydali aj pár EP atď. Áno, áno. Saudská Arábia! Ak by som si mal zafilozofovať, tak si naozaj neviem predstaviť, ako chalani cvičia, prípadne zháňajú ďalších členov atď. Za túto hudbu, kritiku islamu (resp. náboženstiev všeobecne) a podobne im totiž určite nehrozí doma len obyčajné pokarhanie. Preto naozaj premýšľam, či chalani takto riskujú svoje životy a ani nechcem domyslieť čo by sa stalo, keby sa prezradí ich identita, ktorá je aktuálne samozrejme tajná. Poďme preto ďalej, radšej ich identitu nechcem ani vedieť a ak naozaj pochádzajú a tvoria v SA, tak sa ju snáď nikdy nedozvieme. Na druhej strane, podľa Metal-archives je pár kapiel zo SA s normálnou fotkou ...

Ak by ste pri najnovšom albume s názvom "Enkar" zobrali black metal, punk, thrash a orientálnu hudbu, tak približne dostanete to, čo Vás čaká. Lepšie samozrejme počuť, lebo podobný mix len tak ľahko nenájdete. Ak som kedysi písal o ODIOUS, kde čerpali z podobných vôd, tak toto je naozaj úplne iné. Najmä pre absenciu orchestrálnej zložky a isté punkové postupy. Tieto sprevádzajú takmer celý album, typickým predstaviteľom je napr. úvodná "Nabth" alebo "Xenophobia". Ak sa moje, metalom zničené uši, nemýlia, tak ALNAMROOD spievajú po arabsky, ale texty sú plné kritiky dnešnej doby. Podľa slov Mephista je napr. "Xenophobia" o diskriminácií, rasizme, proti kapitalizmu alebo tiež "Anti-Yankee" imperializmu... občas spevák opakuje jednu a tú istú vetu stále dookola, napr. v "Halak" (fakt Jaro Halák má svoju skladbu :-) ) alebo "Efsad".

Texty však rozoberať nebudem, za prvé im nerozumiem a za druhé ich ani nemám. Na albume sa nachádza celkovo 10 songov, sú kratšie a údernejšie. Najdlhší je posledný a aj ten len zľahka presiahne päť minút. Celkovo nás čaká takmer 40 minút hudby. V porovnaní s predchádzajúcimi nahrávkami by som povedal, že hudba ALNAMROOD dospela. Zvuk je kvalitnejší, nástroje zrozumiteľnejšie, spev neutopený a sóla už občas neznejú ako keď niekto cvičí stupnicu na gitaru. Iste, ten komu sa páčili staršie, ešte viac blackovejšie nahrávky, bude najnovší album asi považovať za sklamanie. Ale pre nich by tu mohol byť stále napr. spomínaný ODIOUS alebo si treba pustiť nejaký "pure fucking black metal", kde nie je cez tú nekvalitnú hudobnú guču hluku ani poznať, že dotyční nevedia hrať :)

Ak teda radi objavujete nové veci, prípadne Vás láka ako asi môže znieť hudobný mix popísaný vyššie, tak Al-Namrood určite skúste. Ja osobne som spokojný.

7,5 / 10

1. Nabth