AUTOPSY - Macabre Eternal

V časoch, kedy v socialistickom Československu skromné „úspechy“ na „hudobnej scéne“ zažíval „zpívajíci bubeník“ Vítězslav Vávra, založil v kalifornskom San Franciscu Chris Reifert deathmetalovú skupinu AUTOPSY. Víťa ako „reprodukční umělec“ neprežil koniec roku, v ktorom Chris Reifert so svojou bandou vydal debutový album „Severed Survival“, a je iste aj rád, že sa na jeho hudobné prúsery v podstate zabudlo. AUTOPSY sú našťastie po 24 rokoch, štyroch albumoch, kope menších materiálov a útlmu činnosti kvôli iným Chrisovým projektom, napríklad ABSCESS alebo THE RAVENOUS, stále tu, opäť naplno a vo vrcholnej forme. Piaty dlhohrajúci album tejto pre štýl zásadnej skupiny, nazvaný „Macabre Eternal“ je totiž vyše hodinovou esenciou klasického death metalu od telesa, ktoré odjakživa znelo a hralo vysoko originálne. Bez akýchkoľvek neistých experimentov tu máme staré dobré zverské bahno, počuteľne čerpajúce z takého metalového praveku, akým sú BLACK SABBATH, prvej vlny metalového extrému – CELTIC FROST – a aj zo surového punku. S deathmetalovým zvukom, živelnosťou, surovosťou a temnotou sa po povarení z pekelného kotla vynorilo monštrum s názvom AUTOPSY, ktorého najnovší splodenec dokazuje, že útlm činnosti nebol predzvesťou agónie, ale len oddychom pred nemilosrdným útokom na všetkých frontoch.

S vynikajúcim temným zvukom sú tu AUTOPSY, momentálne v zostave  Chris Reifert (bicie, vokál), Eric Cutler (gitara, vokál), Danny Coralles (gitara), teda ¾ pôvodnej zostavy, a nový basák Joe Allen (ex-ABSCESS, ex-VON). Ich skladby, spoľahlivo stavajúce na kontrastoch divokých, skôr rýchlych pasáží a mŕtvolných, zlovestných spomalení, a na niekedy vyslovene jednoduchých, ale efektívnych a pre skupinu charakteristických gitarových liniek dopĺňajú nezameniteľné revané, ťahavé, syčiace i hulákajúce vokály, prinášajúce príbehy z ríše, kde vládne horor, masaker, krutosť a krv. Death metal starej školy, aj s pochmúrnymi melódiami, aj s výbuchmi besnenia, ten death metal, v ktorom sa nočnou krajinou poflakujú zombie, sérioví vrahovia a podobné fialky, to sú AUTOPSY model 2011.

9 / 10

1. Hand of Darkness
2. Dirty Gore Whore