AWRIZIS - Dreadful Reflection

AWRIZIS - Dreadful Reflection

Noví AWRIZIS se jistě stali jednou z očekávaných nahrávek naší scény. Ponořit se do ní chce trochu více zvídavosti a otevřené mysli. Nu a co si tedy můžeme představit pod označením hybrid metal? Směs death/black a dalších odnoží metalu namíchaných do balíčku deseti skladeb, převázaných potrhanou pentlí, kdy stačí lehce zatáhnout za jeden konec a celý se před vámi odbalí. Začátek v podání Blind By Rays Of Light“ se na vás vyvalí velmi rychle až agresivně. V listopadu byla první klipovou vlaštovkou lákající na připravované album. A byť je vlastně dost dobrou písní, o „Dreadful Reflection“ vám až tak moc neřekne. Pokud jste si desku představovali v jednotném stylu, trochu se popálíte. Každému počinu byly při zrození vdechnuty jiné vlastnosti, které když se spojí dohromady, vytvoří silný organizmus, který se má čile k životu a dere na své místo pod sluncem. Nosným pilířem jsou bezesporu kytarové linky, jež se dobře pamatují. Třeba „All Is One“, která je syrová svým zvukem až na dřeň, kdy jí ještě navíc pohání vpřed přesné a rychlé bubny. Z hlavy jsem neuměla dostat „Eaten By Passion“. Tři minuty, jež s ní strávíte se napoprvé tváří nenápadně a možná i nesměle, ale při bližším zkoumání však zjistíte, že si jí už pouštíte poněkolikáté dokola. Je přímá, jednoduchá a přitom si jí dost dobře umím představit, jak rozpumpuje kotel pod pódiem.

Co nesmím opomenout, je hostování tří legend české metalové scény: Bruna (HYPNOS, KRABATHOR), Bilose (MALIGNANT TUMOUR) a Chymuse (ISACAARUM). Všechny si můžete vychutnat v jiném podání, a jak jsem se již zmiňovala, že skladby jsou odlišné, tady to platí dvojnásob. Ale proč by ne, pokud funguje chemie, jako že tady ano, nemám s tím absolutní problém.

„Dreadful Reflection“ uteče velmi rychle, s mírným úšklebkem zmáčknete znovu play. A taky zjistíte, že na začátku vámi proudí vážné pocity, texty vytváří v hlavě obrazy jako při čtení knížky a že na jednu placku se dá použít obrovská paleta pocitů a i přesto máte tušení, že byste ještě další měli hledat mezi řádky. Obvykle na každé nahrávce mívám hitové favority, tady se neumím vybrat. O to mě „Dreadful Reflection“ pohltilo více. Proto si myslím, že najde podporu v širším spektru posluchačů metalových žánrů.

9 / 10

1. Blinded by Rays of Light
2. All Is One