BLOOD RIVER - The Quiet Of The Seas

BLOOD RIVER - The Quiet Of The Seas

Tak koľko z Vás má aspoň aký-taký prehľad v kapelách z Čile? Ja takmer nulový a keď som si vypočul song "The Quiet of the Seas", tak som hneď pátral po tom odkiaľ sú, koľko toho vydali a tak. BLOOD RIVER pochádza teda samozrejme z Čile a "The Quiet of the Seas" je debutom.  Ak by niekto chcel objavovať ďalej, tak rozhodne z Čile vypočuť ešte DISOWNED a EP "Requiem" (skvelý melodický death metal).

No a ak som trošku nakusol ten melodický death metal, tak presne v takýchto končinách treba hľadať aj hudbu BLOOD RIVER. Dokonca by som sa nebál použiť až slová "otravne melodický death metal". Teda nie samozrejme v tom zlom slova zmysle, avšak naozaj hudba BR je plná vyhrávok, sól, serepetičiek, atď. Či už s použitím gitár alebo klávesov. Ak má napr. skladba 5 minút, tak si môžete byť istý, že snáď aspoň polovicu času "zožerie" nejaké to sólo. Teda možno trošku preháňam, ale fakt je hudba BLOOD RIVER veľmi hravá. Z nedávnej histórie ma napadá GYZE, tí na to išli celkom podobne. Každopádne páni ovládajú svoje nástroje skvele a tak nenastane nejaká nuda, prípadne niečo podobné. Klávesy síce občas pôsobia neuveriteľne jednoducho, ale v zásade to funguje, tak prečo nie (začiatok songu "Blood River").

Ako som spomínal vyššie "The Quiet of the Seas" je teda prvý album a predstavia sa na ňom piati páni. Mená písať zmysel asi nemá, nástrojovo je to klasika. 2x gitara, bicie, basa a klávesy. O spev sa stará klávesák a jeden z gitaristov. Žiadne ženské prvky nehľadajte, ani tie spevavé. Nevadí, nechýba.

10 melodických šialeností trvá takmer 54 minút, teda oprava, deväť a jedno intro a vzhľadom na to, že bicmen nejako veľmi neoddychuje, tak to odsýpa naozaj rýchlo. Ťažko by som vyberal nejakú reprezentatívnu vec na vypočutie, mňa osobne zaujala "The Quiet of the Seas", ktorá figurovala aj u nás v novinkách a ona je vlastne dôvod prečo som si vypočul celý album a nespravil som zle. Netvrdím, že práve táto je najlepšia (vlastne nemám ani extra obľúbenú, pretože celé je to dobré), ale ak sa vám zapáči táto skladba, tak si dovolím tvrdiť, že aj celý album.

Iste, nič objavné netreba čakať, ale fanúšikovia melodického death metalu si rozhodne prídu na svoje. V prípade teda, že radi objavujete nejakú novú hudbu, tak by ste určite nemali minúť ani BLOOD RIVER. Musím ešte poznamenať, že sa spieva v angličtine, čo tiež nie je úplná samozrejmosť, minimálne pre kapely pochádzajúce z Čile resp. Južnej Ameriky.

Album si kapela vydala vo vlastnej réžií. Vypočuť sa dá samozrejme na bandcampe, elektronické vydanie sa dá kúpiť snáď na všetkých obchodoch s hudbou a kto by chcel fyzické CD/LP, tak na takej FB stránke sa nachádzajú všetky potrebné info. V španielčine.

9 / 10

1. Intro
2. Army of Chaos