BUCOVINA - Septentrion

BUCOVINA - Septentrion

Z Rumunska sa nám koncom roka prihlásili štyria páni ukrývajúci sa pod menom BUCOVINA. Troška tento nový album zanikol v predvianočnom/novoročnom zhone, ten však už dávno opadol, sneh sa roztopil a tak si konečne rozoberme aj tento, v poradí už štvrtý album týchto vtipálkov pod názvom "Septentrion".

Nezmenená zostava od predchádzajúcej veci "Nestrămutat" v podstate voľne pokračuje v hudobnom príbehu z roku 2015. Na ploche takmer 50 minút sa nám predstavuje, dajme tomu, 6 nových songov. Album síce celkovo obsahuje až 10 kúskov, intro však plnohodnotne brať nebudeme. Štvorka v poradí sa volá "Aşteaptă-mă dincolo (De moarte)" a kto sleduje tvorbu týchto Rumunov pozornejšie, tak vie, že je to singel z 2016 a nahraný bol na počesť a pamiatku Adriana Rugină, ktorý sa síce dostal z horiaceho pekla v Bukurešti pri tragickom požiari v októbri 2015, avšak vrátil sa späť aby pomohol iným.

Posledné dva songy sú "Nestrămutat II" (áno, jedná sa samozrejme akúsi nadstavbu "Nestrămutaţi" z 2015) a "Vinterdoden" je cover HELHEIM. Ten sa už objavil aj na debute "Ceasul aducerii-aminte".

Toľko výčet skladieb. Ak by som mal porovnať posledné dva albumy, tak sa príliš nezmenilo, výborné motívy striedajú slabšie a album na mňa celkovo pôsobí dosť nevyrovnaným dojmom. Vrcholom albumu je "Aşteaptă-mă dincolo (De moarte)" a nielen kvôli silnému príbehu za skladbou, ale celkovo pôsobí veľmi dobre. Naproti tomu taká "Din negru (În mai negru)" je strašne rozťahaná, bez nejakej silnejšej myšlienky. Jedná sa o pomalšiu skladbu a práve v takýchto pasážach je počuť istú absenciu inovatívnosti a chýbajúcej atmosféry. Dôkazom nech je aj "Stele călăuză" alebo "Făurar de vise", ktoré sú práve rýchlejšie a hneď to inak vypáli. Druhým vrcholom je úplne posledná skladba a to vyššie spomínaný cover "Vinterdoden".

Novinka BUCOVINA "Septentrion" je teda, pre mňa, troška podivná záležitosť. Komu sa však páčia staršie albumy, tak som si istý, že tu nájde presne to čo hľadá. Ja som si tu určite našiel to svoje, celkovo však na mňa pôsobí album mierne nevyvážene. To sa však nejedná len v prípade novinky, ale všetkých albumov BUCOVINA. Naživo je to však úplne iná pesnička a ak zablúdite na ich koncert, tak si ho určite užijete. Aktuálne sú BUCOVINA dokonca na turné a ak to nemáte ďaleko do Viedne (14.2), Brna (16.2) alebo Prahy (19.2.), tak sa určite choďte pozrieť! A kto by nemal cestu okolo, tak BUCOVINA uvoľnila celý album na ytb a prípadne si popritom môžete prečítať starší report z Blavy.

7,5 / 10

1. Către țara de sus
2. Septentrion