BURIAL INVOCATION - Abiogenesis

BURIAL INVOCATION - Abiogenesis

Turecká scéna nie je práve na sledovanie najzložitejšia, pretože tam proste toho moc nevychádza. Schválne, koľko kapiel z Turecka Vás napadne?! Koho aspoň jedna, tak super. Koho viac, tak klobúk dole! Tento rok však pár zaujímavých vecí vyšlo. Kto by sa chcel poobzerať po albumoch SABHANKRA, SARINVOMIT, DESECRATE prípadne VORTEX OF CLUTTER, môže si domácu úlohu plniť na youtube.

Dnes sa však nebudem venovať ani jednej z vyššie spomínaných kapiel, ale zameriame sa na nový death metalový objav pod názvom BURIAL INVOCATION. Kapela existuje od roku 2008, avšak v rokoch 2012-2014 mala menšiu prestávku. Z tohto obdobia existuje jedno EP a splitko s Japoncami ANATOMIA. Už tento materiál je plný zaujímavých nápadov a ponurej, až doomovej, nálady. V októbri 2014 sa kapela našťastie dala opäť dokopy a síce chvíľku trvalo, ale svetlo sveta tento rok uzrel svetlo sveta debutový album s názvom "Abiogenesis".

"Abiogenesis" obsahuje päť songov, pričom teda ten posledný je len akési outro na gitare a violončele. Plnohodnotným pesničkám by sme teda prisúdili číslo štyri. Rozhodne teda nehľadajte len o 2-3 minútové rúbanice. Napadá ma meno VITAL REMAINS, síce nie príliš po hudobnej stránke, kompozičnej však áno. Dlhšie songy, kde je neuveriteľné množstvo nápadov, zmien tempa, odbočiek po rôznych hudobných štýloch a podobne. Pohybujeme sa v death metalových vodách, avšak prejdeme si od technických častí, k melodickejším až po rýchlejšie a brutálnejšie pasáže, ktoré trhajú mäso z tela. Toto všetko sa deje na ploche takmer 40 minút. Nepočítam teda outro, celkovo má album "Abiogenesis" takmer 42 minút.

Hľadať nejaké slabé miesta tohto albumu by bolo vlastne dosť problematické. Možno niekto by namietal nad dĺžkou jednotlivých kompozícií, ale rozhodne mi to príde oveľa "uveriteľnejšie" ako nedávny počin TAAKE, z ktorého násilné predlžovanie bolo cítiť. Tu sú tie závery sympatickejšie. To by ale muselo byť takmer všetko. Fantastický spev, skvelé gitarové pasáže a bicie na jednotku. Death metalisti by tento album naozaj nemali vynechať, obsahuje totiž naozaj parádnu hudbu, kde si nájde poslucháč odkaz aj od takých skupín ako VADER, BOLT THROWER, INTESTINE BAALISM, NILE alebo SLAYER. Vše drtiaci death metal s občasnou prímesou doomu alebo thrashu. Jednoducho skvelé. A ten jeden bodík si pokojne pripočítajte, pokiaľ holdujete dlhším death metalovým skladbám, pretože toto je naozaj jeden z albumov roka!

9 / 10

1. Revival
2. Abiogenesis