DEATHSTARS - Termination Bliss

DEATHSTARS - Termination Bliss

Aj iné krajiny, ako Taliansko vedia ponúknuť svetu kvalitný elektro metal. Jednou z takých krajín je Švédsko, ktoré sa okrem melo-death kapiel môže pýšiť aj štvoricou zvanou DEATHSTARS. Tí, mimochodom, nie sú žiadni nováčikovia – v roku 2001 vydali svoje prvé dlho-hrajúce CD s názvom „Synthetic Generation“, ktoré ich hneď vystrelilo na popredné priečky medzi ostatnými elektro metal skupinami. Okrem iného majú členovia Deathstars skúsenosti s tvorením hudby už pekných pár rokov, keďže všetci pôsobili v undergroundových metal skupinách, plus ich zamestnania majú takisto veľa spoločné s hudbou.

„Termination Bliss“ je druhé (a zatiaľ posledné) dlhohrajúce CD skupiny v poradí. Vyšlo koncom januára, takže je to horúca novinka. Keďže je to druhý album, určitému zrovnávaniu so „Synthetic Generation“ sa nevyhnem a na dôkaz toho začnem už hneď teraz. Zo začiatku sa mi „Termination Bliss“ veľmi nepozdával, pretože mi tam chýbalo niečo z prvého albumu, taká temná atmosféra. Po vypočutí obidvoch albumov veľa-veľa krát, som prišiel na to, že druhý album je takisto skvelý a hlavne – má vlastnú tvár a sound. Melódie songov zo „Synthetic Generation“ sa mi príliš podobali na vyššie spomínaných The Kovenant, avšak na novom albume sa vám tieto melódie môžu akurát tak podobať na DEATHSTARS. Jednému songu mám však veľmi čo vytknúť a i keď je skvelý, pripadá mi to ako total kópia skupiny Rammstein. Dosť k tomu dopomáha aj nemecky znejúci názov. Reč je o druhom songu na CD s názvom „Blitzkrieg“ – prvá časť piesne je čistý Rammstein a potom v druhej sa to opäť hodí na Deathstars. Chcel by som však dodať, že táto skupina nie je žiaden Rammstein alebo dokonca klon Marilyna Mansona, ako avízovali niektoré média.

Štruktúra songov je veľmi jednoduchá, prakticky každý song sa riadi podľa tej istej schémy, avšak klávesy a hlavne Whiplasherov neuveriteľne magický hlboký hlas vám každý song ukáže ako keby vo vlastnej schéme. Songy sú jednoznačne úderné a každý jeden je tým pádom kandidátom na hit. Prvý hit bol už aj dokonca uvoľnený do obehu v podobe singlu a videoklipu – „Cyanide“. Čo sa týka temnoty, tak tá tu samozrejme že je, avšak je oveľa zložitejšie ju nájsť. Nedá sa to však popísať, na to nie sú slová – to musíte počuť a vnímať.

Ako som už spomínal v predchádzajúcom odstavci, všetky songy sú písane ako hity, preto je praktický nemožné vybrať „highlights“ tohto CD. Až si to CD vypočujete, pochopíte prečo. A vôbec, prečo to ešte čítate? Ihneď otvárajte nové okno browsera, vyťukajte do neho svoj obľúbený CD e-shop a objednávajte „Termination Bliss“ ! A medzitým môžete dúfať, že ich temnota si prerazí cestu aj na Slovensko, poprípade do jeho blízkeho okolia.

9 / 10

01. Tongues
02. Blitzkrieg