DEEP PURPLE - Infinite

DEEP PURPLE - Infinite

Britská hard - rocková, nesmrteľná formácia o sebe dáva opäť vedieť. Každému fanúšikovi rockovej muziky asi bude jasné, že sa jedná o legendárnych DEEP PURPLE, ktorí nám ponúkajú opäť nový materiál, po veľmi podarenom diele "Now What?!", ktoré bolo veľmi výrazne ovplyvnené odchodom jednej z najvýznamnejších osôb, a to nielen v histórii Purplov, ale v celej hudobnej scéne, a to nenapodobniteľného Jona Lorda.

Purpli sa na posledných albumoch na prelome tisícročí mierne točili v určitom kruhu, diela "Bananas" a "Rapture Of The Deep" neboli zlé, to v podstate nebol žiadny album v celej ich bohatej histórii, ale bolo jasne citeľné, že kapela sa mierne hľadala, skúšali nové prvky, hľadali svoj tak typický sound, ktorým sa preslávili, a to sa im až tak veľmi nedarilo, čo koniec koncov, priznávajú aj samotní Purpli. Bolo to pomerne zložité obdobie, kedy už zrejme málokto dúfal, že ešte sú schopní vydať dielo, pri ktorom by sme si opäť povedali, starý, dobre namazaný, jasne definovateľný a poznateľný stroj sa opäť podarilo nahodiť na tie správne koľaje. A čuduj sa svetu, prišiel materiál "Now What?!", ktorý opäť posunul DEEP PURPLE do pre nich tak typických, avšak , moderne staromódne znejúcich hardrockových vôd. Bolo ale jasné, že je to len cesta a ďalší album bude pokračovať v podobných šľapajách. Je to naozaj tak?

Jednoznačne. Infinite, ako ho Páni muzikanti nazvali, nás opäť posúva do mierne odlišného sveta, avšak, Purplovské, nenapodobniteľné a jedinečné stvárnenie a ponímanie hudby ako takej je tu viac než zreteľné. Hlavným znakom celého materiálu je perfektný, ale naozaj výnimočný, celkový mix albumu a stvárnenie jednotlivých nástrojov. Nestáva sa často, aby hlasitosťou nahrávky v slúchadlách stúpala aj kvalita a celkové vyznenie materiálu, ale pri Infinite to je naozaj tak. Našlapaný, jasný zvuk, kde jasná basová linka, v podaní Glover-a a Paice-a dávajú celému dielu jasný, ale pritom až progový smer, ktorý v niektorých pasážach naozaj výrazne zabŕda do čistých, art, progrockových vôd. Vyzretosť, voľnosť, nespútanosť...Asi takto by som charakterizoval náladu albumu, jednoznačne už nikto nepotrebuje nikomu nič dokazovať, ukazovať, napodobňovať a práve toto sú kľúčové vlastnosti, prečo je album tak ľahko počúvateľný, zapamätateľný, ale pritom stále si udržujúci neskutočnú kvalitu a majstrovstvo jednotlivých hráčov, ktorí sú naozaj vo skvelej forme. Celý album je plný nových nápadov, postupov, na ktoré sme neboli veľmi zvyknutí, hlavne v poslednej dekáde tvorby, kde sa naozaj ukazovala mierna strnulosť, ťarcha ukázať, že na to ešte stále máme...Konečne sa na toto všetko vykašľali, a proste si nahrali materiál, aký im v danom okamžiku ležal na srdciach, a je to, teda, poriadne cítiť! Infinite je výborným prepojením starých, veľmi dobre fungujúcich návodov, ktoré túto Legendu dostali na absolútny vrchol celej hard-rockovej scény, avšak, prináša nám opäť niečo nové, ešte nepočuté, čo pri kapelách, ktoré sa držia v hudobnom kolotoči už polstoročie, nebýva pravidlom.

DEEP PURPLE nám priniesli výborný materiál, ktorým opäť dokazujú, kde je ich miesto. Infinite je výborne vyváženou, ľahko stráviteľnou, pestrou ukážkou hudobného majstrovstva, ktoré rešpektuje staré a zaužívané recepty na úspech, ale nebojí sa pridať nejaké to nové korenie, ktoré tento album výborne dopĺňajú a radia veľmi vysoko, čo je v knihe, ktorú píše táto svetová formácia, naozaj, čo povedať !!! Výborné...

9,5 / 10

Time for Bedlam – 4:35
Hip Boots – 3:23