DEMENTOR - God Defamer

DEMENTOR - God Defamer

Až dlhé tri roky trvalo DEMENTORu, kým sa nám títo púchovskí šialenci prihlásili s dlhohrajúcou nahrávkou. Veru, pred takou dlhou dobou im vyšiel vynikajúci album Enslave the Weak. Ale zdá sa, že tie tri roky kapele veľmi, veľmi prospeli... Každého o tom musia presvedčiť hneď prvé tóny, ktoré vylezú z reproduktorov po vložení albumu God Defamer do prehrávača. Prvé, čo som si všimol, bol dokonale brutálny zvuk, ktorý sa podarilo chlapom namiešať v štúdiu Stage One v Nemecku za pomoci producenta Andyho Classena. Možno aj vďaka nemu znie DEMENTOR tak totálne zúrivo a hutne.

Ale poďme k hudbe samotnej. Tá je doslova dokonalá. Od prvej piesne sa na vás vyrúti skvelý "dementorovský" death metal, ktorý si neberie žiadne servítky. Všetky songy frčia na plné obrátky. Blahušiakove trio (teraz už kvarteto) ženú všetky piesne v plnej rýchlosti dopredu a k spomaleniu celý album vôbec nedôjde! Snáď len v závere prvej skladby. Inak sú všetky tracky v rýchlom a občas strednom tempe. O muzikantskej vyspelosti a vynikajúcej technike hudobníkov snáď netreba ani hovoriť. Na dokonalosť a prepracovanosť riffov sme si u nich už zvykli. Špeciálne by som vyzdvihol bubeníka Rasťa Petroviča, ktorý ma svojou bezchybnou a ultra-rýchlou technickou hrou úplne odrovnal. Myslím si, že sa DEMENTOR na tejto nahrávke, celkom úspešne zbavil toho veľkého vplyvu MORBID ANGEL, ktorý ich sprevádzal v minulosti. Samozrejme, že určite podobnosti tu sú. Najmä v harmonických sólach a niekedy aj vo vokáli. Ale zase, ktorú deathmetalovú kapelu neovplyvnili MORBID ANGEL...?

Ešte k tomu Reného spevu. Mne sa vždy jeho rozzúrený prejav páčil, ale musím povedať, že sa od posledného albumu ešte veľmi zlepšil. Je stály a výborne pasuje k piesňam. Texty sú ako vždy orientované proti kresťanstvu a náboženstvám všeobecne.

Myslím, že DEMENTOR vytvorili vynikajúce dielo, ktoré dokonca prevyšuje beztak skvelé predchádzajúce počiny a určite slovenskej deathmetalovej scéne spravia veľmi dobrú reklamu vo svete. A nebolo by od veci keby sa zahraničné firmy začali zaoberať aj inými slovenskými deathovými peckami. Takisto veľmi odporúčam vidieť toto šialenstvo naživo.
P.S.: K tym styčným bodom s MORBID ANGEL - ako vždy sú tu najväčšie podobnosti s albumom Domination.

10 / 10

1. Slaying Grace