HATE MOON - The Imprisoning War

HATE MOON - The Imprisoning War

Tak na tento album som sa naozaj tešil. Prvé dva zverejnené songy ("The Seal is Broken!" a "Mountain of Death") totiž ukazovali, že hudba HATE MOON bude pecka. Hneď takto na úvod musím napísať, že som troška sklamaný, ale to najmä preto, že som čakal takmer album roka. To sú tie moje prehnané očakávania, budem sa musieť v nich troška krotiť.

HATE MOON sú vlastne nováčikovia. "The Imprisoning War" je debutom a pravdepodobne vôbec prvou nahrávkou. Moc teda nie je s čím porovnávať v história kapely, takže sa musíme poobzerať inde. DEKADENT. Slovinci DEKADENT na svojom debute mali podobne špecifický zvuk. Špinavo čistý. Veľmi zvláštny a presne taká je aj táto nahrávka. Jednotlivé nástroje je pekne počuť, avšak znie to naozaj netradične. Troška old school, troška moderny. Rozhodne inak ako väčšina debutovej produkcie. Pozitívum? Negatívum? Originalita! Treba však priznať, že na nekvalitnejšej aparatúre hudba HM môže znieť príšerne. Priznám sa, že minule som si pustil hudbu HM v kuchyni pri umývaní riadov a bola to dosť hrôza :)

BIZARRE OF BRUTALITY. Pamätáte si niekto na túto výbornú slovenskú skupinu? Vydali žiaľ len dve demá a potom sa rozpadli. Prečo ich spomínam? Pretože práve BoB ma napadajú ako prirovnanie k HT, síce BoB mali rôznorodejší spev, ale inak si viem predstaviť, že BoB by teraz zneli nejako podobne. Kto by si chcel spraviť rýchly prieskum, že ako môžem porovnávať tieto dve skupiny, tak si treba vypočuť "The Skeleton Forest". Aj keď treba priznať, že hudba HT viac posunutá do čierna.

Áno, black metal. Dokonca dalo by sa napísať klávesový. Občas práve tento nástroj majestátne dozerá na zvyšok a pridáva grády celému albumu. Napr. vyššie spomínaná "Mountain of Death", kde je úplne jasné, ktorú časť myslím. V prípade, že nie, tak si ju pustite cca od 2:24. Výborné a zároveň jednoduché! Tá jednoduchosť je, ale taká dvojsečná zbraň. Úvod "To Desolate Lands" znie, ako keby SENZUS začali hrať metal. Ťukáte si na čelo? Veď si ju vypočujte.

Dvaja páni Tohmar a Tuathail vytvorili rozhodne zaujímavé dielo. Celkovo 6 songov, plus kratučké intro a outro. Dostali sme sa celkovo niečo nad 34 minút. Za vydaním hľadajte Fólkvangr Records a ak sa nemýlim, tak je to vôbec prvé CD v histórií vydavateľstva. Doteraz vydávali iba kazety. Dokonca aj mnou recenzované nahrávky VIOLET COLD a ENISUM. Už tradične si celý album môžete vypočuť na bandcampe. CD je pokreslené naozaj podivuhodne, avšak ide samozrejme hlavne o hudbu. Nuž a tá je fajn! Aj keď by sa našli isté hluché miesta, taktiež dĺžka nie je nič extra. Aj keď je možné, že v prípade dlhšej stopáže by hluchých miest bolo viac. Určite sa oplatí poobzerať po tomto debute. Nie je to síce nič super dokonalé, avšak rozhodne neurazí. Lepší priemer. Uvidíme, čo bude nabudúce.

8 / 10

1. A Hero Awakens
2. Golden Power