INFER - Anti-Human

Po troch rokoch od debutu „In Cold Being“ sa k nám vracia nádielka zverskej muziky z východu nášho malého Slovenska. Infer pripravili štyridsaťminútový materiál, ktorý sa na rozdiel od svojho blackmetalového predchodcu pohybuje v dosť iných vodách. Základom je, že mu takmer na celej ploche vládne hrdelný deathmetalový chrapot, dodávajúci kompozíciám silu a údernosť. Hudba všeobecne je takisto omnoho bližšie smrtiacemu kovu, no black metal z ich tvorby nevymizol. Nachádza sa tu celkom dosť sčernetých melódií a atmosféry. Tieto dva štýly sú zastúpené pomerne rovnomerne, možno death má mierne navrch. Uvidíme, či do budúcna v hudbe Infer bude pokračovať tento trend a pomer „kovu smrti“ budú ešte zvyšovať. Nahrávka má veľmi slušný, zrozumiteľný a ostrý zvuk, ktorý nie je zbytočne preprodukovaný a zanecháva si svoju dravosť. Povedal by som, že na slovenské pomery je to určite vysoký nadpriemer. Obrovskou devízou tohto kvarteta je jednoznačne bubeník Robo, ktorého rezavé kopáky a presné, rýchle klepačky poháňajú kapelu dopredu a  skladbám dodávajú výborný spád. Čo by som skupine snáď vytkol, je občasná prítomnosť tak trochu „vatových“ riffov (= pri počúvaní vám myseľ odskočí niekam inam, keďže riffu chýba väčšia zaujímavosť). Na druhej strane sa tu nachádzajú parádne pasáže, ktoré vás určite nenechajú chladnými a zakývate si hlavou, v ktorej zostávajú dosť dlho zakliesnené (napr. refrénový riff z úvodnej „A Will To Die“ si pravidelne pospevujem už niekoľko týždňov). Občasné sóličko taktiež nič nepokazí.

Dúfam, že sa skupine podarí presadiť i mimo našej krajiny a bude nám robiť dobré meno, keďže na to rozhodne má. Keď sme pri mixoch death a black metalu, môžem bez problémov povedať, že súčasný Infer ma baví niekoľkokrát viac ako ostatné počiny preceňovaných Belphegor a len o niečo menej ako hviezdny Behemoth.

7,5 / 10

01. A Will to Die
02. Anti-human, Anti-life