KONVENT - Puritan Masochism

KONVENT - Puritan Masochism

Pokiaľ hľadáte v metalovej muzike pestrosť a rozmanitosť, táto nahrávka zrejme nebude podľa vášho gusta. Ona totiž ponúka presný opak. KONVENT, čisto ženské kvarteto z Dánska, sa rozhodlo produkovať ťaživý death/doom v tej najsurovejšej podobe. Ich debutový album znie ako pohrebný sprievod kráčajúci bahnom pokrytým cintorínom. Korene tejto hudby sú zapustené hlboko v metalovej histórii. Ak máte radi ťahavé hymny v podaní  BOLT THROWER, INCANTATION či HAIL OF BULLETS budete spokojný.

KONVENT využívajú priamočiarosť a strohosť na zhypnotizovanie poslucháča, ktorého premenia na poslušného zombie. Jeho myseľ opantajú dookola sa opakujúce gitarové riffy, ktoré majú chorobnú atmosféru. Tú ešte viac umocňuje desivý vokál Rikke Emilie List, z ktorého ide veľký rešpekt. Temný growling pravidelne prepojuje s ostrejším škrekom, ktorý je mierne napáchnutý crust blackom. Celá nahrávka znie ako šlabikár doom death metalu v tej najjednoduchšej forme. Akoby sa programovo snažili nevyčnievať z davu, pokiaľ sa bavíme o hudobnej forme. Vo svojich skladbách s obľubou využívajú priamočiare gitarové riffy, primitívnu rytmiku a mrtvolný zápach ako červenú niť, ktorá sa počas celej doby ani raz nepreruší. Je to death metal, ktorý nemá tendenciu byť agresívny či dravý. Pomaly valcuje všetko, čo mu príde do cesty a vyvoláva v poslucháčovi pocity beznádeje a existenčnej prázdnoty. Veľmi rafinovane doň pridávajú prvky doomu, sludge a stoner metalu.
Ako celok pôsobí album veľmi konzistentne a ťažko si nájsť medzi skladbami výraznejšieho favorita. To však neznamená, že by boli tie piesne zlé. Pevne verím, že kapela sa vydá na turné a snáď neobídu náš región. Toto je totiž hudba, ktorá najviac vynikne pri živých vystúpeniach. V nejakom malom klube s poriadnym zvukom musí táto produkcia zdecimovať aj toho najväčšieho optimistu.

KONVENT svojím debutovým albumom lejú na poslucháča obrovské nánosy bahna, pod ktorými sa vám podlomia kolená a svet okolo vás sa zmení na páchnucu kryptu.

9 / 10

1. Puritan Masochism