LEVIN, MINNEMANN, RUDESS - From The Law Offices Of

Pre každého progového fanúšika je prvá polovica kalendárneho roka veľmi pestrá na nové fošne, či už od legiend v tomto obore, ale aj množstva nových a bočných projektov, ktoré vždy stoja za veľkú pozornosť, pretože vo veľkom množstve prípadov sa jedná o podarené kúsky, čo je v podstate logické, keď sa zamyslíme nad tým, že nápady, ktoré sa nepodarí presadiť pri svojich domovských kapelách, uzrú svetlo hudobného sveta práve na týchto počinoch.

A tým ďalším hudobným materiálom pre naozajstných fajnšmekrov je počin od už veľmi dobre známeho tria Tony Levin, Marco Minnemann a Jordan Rudess. Myslím si, že je absolútne zbytočné nejako bližšie predstavovať týchto pánov muzikantov, ktorí patria medzi naozajstných majstrov v obore prog. Po ich, môžeme povedať, eponymnom debutovom albume prichádza materiál, ktorý dostal názov From The Law Offices Of.

Smer ich tvorby bol jasne definovaný už na prvom počine, ktorý sa nesie v duchu neskutočných progrockových vyhrávok, v ktorých niekedy ani nie je možné nájsť nejaký systém, pravidelnú rytmickú skladbu. Keby sme si chceli rozobrať  skladby do klasickej tabuľkovej schémy, vo veľkom množstve prípadov by sme ostali na nule. Nový materiál posúva všetky tieto vlastnosti ešte o level ďalej. Nájdeme tu zrejme všetky možné hudobné motívy, postupy, od pomalších balád, cez mierne tvrdšie, až po naozaj pomerne tvrdé metalové riffy. Počúvať tento album je zábava, neviem to ani inak popísať, človek musí vypnúť myseľ a vnímanie konzumného sveta všade naokolo, na tú hodinu sa ponoriť len do sveta LMR. Album je výborne namixovaný, zvuk je veľmi pestrý, neviem ani spočítať, koľko hudobných žánrov sa na albume vyskytuje. Pri relatívne malom počte muzikantov je jasné, že priestor, ktorý by vypĺňal spevák, spoločne s hlavnou gitarou je potrebné vyplniť. Chalanom sa to darí neskutočne, aj keď Marco si tam občas gitarkou vybrnkáva, priestor, ktorý je schopný pokryť Jordan svojimi klávesami a ďalšími hudobnými a elektronickými nástrojmi, je priam epický. Hudobné rozhovory medzi jednotlivými nástrojmi sú vhodne vyskladané, album nenudí, po nejakej dlhšej, progovej víchrici sa vždy vrátime do pomalších a jemnejších vôd. Zaskočili ma názvy skladieb, ktoré naozaj korešpondujú s tým, čo sa momentálne odohráva, niekedy je celá hudobná téma skladby výborne vystihnutá jednoslovným názvom. Takže, čo nám teda LMR ponúkli???

Tento album nie je pre každého, aj keď sa radíte k veľkým fanúšikom prog-rockovej hudobnej scény, nemusí Vám tento materiál sadnúť. Ja tiež nepatrím k poslucháčom, ktorí by chodili do Advokátskej Kancelárie tria LMR na pravidelnej báze. Musím však povedať, že album ma veľmi milo prekvapil a ak hľadáte miernu progovú divočinu, s výbornými a hlavne pestrými hráčskymi výkonmi, prepracovanými aranžmánmi, dokonalým zvukom a dokážete tento právnický materiál  vnímať s miernym nadhľadom, určite sa do Kancelárie budete vracať pravidelne !!!

9,5 / 10

1. Back to the Machine
2. Ready, Set, Sue