LIVIDITY - Perverseverance

LIVIDITY - Perverseverance

Po dlhých, takmer desiatich rokoch, uzrel svetlo sveta nový album týchto šialencov. Som si istý, že komu sa páčili staršie veci, už dávno ho má.

Musím najskôr sňať pomyselný klobúk pred Metal Age Productions, pretože sa im podaril husársky kúsok. LIVIDITY totiž predstavuje, aspoň pre mňa, absolútnu špičku US brutal death metalu. Novinka teda naozaj vyšla pod slovenským vydavateľstvom a to je bomba! LIVIDITY už od začiatku svojej cesty nešli striktne po vyššie spomínanej hnilobnej cestičke, ale v ich hudbe sa objavuje aj svojská melodika, ktorá práve túto chásku odlišuje od, povedzme, klasického brutal US (technického) death metalu typu MORTICIAN, DYING FETUS, DEVOURMENT atď.. Samozrejme sa tu objavujú rôzne intrá ako u MORTICIAN a tak si môžeme zahrať hru na hľadanie, čo odkiaľ pochádza. Napríklad úvod "Bitch Cunt Fuck" je z filmu Whore (1991) alebo "Tampered Flesh" je z The Silence of the Lambs (Mlčanie jahniat - 1991). Zvyšok si nájdite sami, jedná sa väčšinou o perverzné témy, prípadne protináboženské ("Violated in the Vatican").

Hudba LIVIDITY je teda zmesou perverznosti, brutal death metalu, menšími až grindovými úletmi a melodiky. Pod tým slovíčkom "melodika" si však rozhodne nepredstavujte, že ideme na výlet do Švédska devätdesiatych rokov. Kto však nájde, istú formu melodiky, povedzme v hudbe LAST DAYS OF HUMANITY, tak aj tu. Proste zvrátené. Na ploche takmer 36 minút sa nám prezentuje 12 klinčekov absolútneho výplachu. Ja osobne za najväčšiu slabinu považujem, už dlhodobo, intrá. Úvod "Cumming With Labial Pulp" je proste na mňa moc, kedysi keď som vôbec nerozumel, mi takéto hovadinky prišli vtipnejšie, teraz je to skôr trápne. Samozrejme čo človek, to iné chute, niekomu sa to môže páčiť. Hlavná je však hudba a tá rozhodne stojí za vypočutie. To však platí len v prípade, že vyššie popísaný hudobný žáner patrí medzi vašich favoritov, pretože nie každý dokáže správne uchopiť týchto šialencov. Síce "Perverseverance" nebude mojím top albumom (ním zostane "...'Til Only the Sick Remain"), avšak svoje čestné miesto bude mať. Kto sa však nájde aj v intrách, tak kľudne o bodík až dva pridajte v hodnotení.

Už vyššie som spomínal, že album vydali naši Metal Age Productions. Tým slovenská stopa však nekončí a Dodo Ďatel (GALADRIEL) sa podieľal na layoute. Pre štatistov dodám, že obal vytvoril Daemorph z Moskvy. Čo ešte? Najnovšia info z dielne LIVIDITY vraví, že páni budú okupovať na začiatku leta európske pódia. Zatiaľ síce nie je známy ich presný rozpis, už teraz je však istý jeden termín - 17. máj: Nice to Eat You festival.

8 / 10

1. Kill Then Fuck
2. The Pussy Horde