MASS BURIAL - Breeding Plagues

MASS BURIAL - Breeding Plagues

Nie je úplne zvyčajné, aby u slovenského vydavateľa vydala album kapela zo Španielska. Zatiaľ asi najzvučnejšia kapela, ktorá kedy vydala CD u nás, je AVULSED (Metal Age). Avšak nezaháľa ani Immortal Souls prod. a tak pod ich hlavičkou vyšli hneď dve veci v rozmedzí niečo vyše mesiaca. TERATOMA nedávno vydala EP, nuž a v novembri vyšla aj tretia nahrávka z dielne MASS BURIAL - "Breeding Plagues". Teda tretia v prípade, že nepočítame jedno EP a split.

Už názov vydavateľa vypovedá o tom, s akou hudbou budeme mať dočinenia. V prípade, že tipujete death metal, tak je to samozrejme správne. Presnejšie by sa dalo ešte špecifikovať old school death metal, aby sme to mali vyšpecifikované úplne presne. Kto by chcel silou mocou nejakú nápovedu, tak ENTOMBED, DISMEMBER atď. V podstate švédska škola s prímesou americkej zverskosti.

Štyria páni, v klasickom zložení (2ks gitara, spev, bicie a basa) na ploche niečo nad 41 minút ukazujú, že aj "tisíckrát prevarený čaj môže byť ešte chutný". Naozaj hudba MB baví od prvého počutia, síce už veľakrát to tu bolo a ešte aj bude, nič to však neuberá ani na zábavnosti a rozhodne nie na sile. Celý album sa valí dopredu ako lavína, pričom so sebou strhne všetko čo jej stojí v ceste. Nielen bubeník moc neodpočíva, ale ani gitaristi a tak samozrejmosťou sú rôzne sóla, vyhrávky atď. Práca gitaristov na jednotku. Bicie tiež, zaujímavé je, že album nabúchal Ramón Mur, ale na CD je pod aktuálnym bicmenom v kapele už Jorge Azofra.

Presne takýto druh death metal ma proste baví. Perfektne vyvážená melodická a brutálnejšia zložka a v podstate sa nedá, hudobne, čo vytknúť. Ak by som predsalen mal niečo skritizovať, tak by to bol troška jednoduchší booklet. Cover je spracovaný krásne, len vnútro je na môj vkus príliš jednoduché. Ale asi keď old school, tak poriadne a vlastne mimo textov a smrtky vnútri už nenájdete nič. Táto drobnosť samozrejme vôbec neuberá nič na hudobnom zážitku, ktorý nám MASS BURIAL prichystali a ak máte radi death metal tak si "Breeding Plagues" rozhodne treba vypočuť. V prípade, že ulietavate na old school death metale, tak nielen vypočuť, ale aj okamžite objednať, pretože "Breeding Plagues" patrí rozhodne k tomu najlepšiemu, čo sa na tomto poli aktuálne dá medzi novinkami nájsť. Nie, nebude to samozrejme top album desaťročia. To však asi ani nebolo cieľom a ak bolo cieľom nahrať album, pri ktorom si s radosťou budete podupkávať nohami, kývať hlavou a robiť všetky tie srandovné veci, tak sa to podarilo!

8,5 / 10

1. Intro
2. Breeding Plagues