MELLER, GOŁYŹNIAK, DUDA - Breaking habits

Takové „hvězdné“ projekty jsou často výzvou. Nejenom pro jejich členy samé ale také pro fanoušky, které potencionálně berou sebou ze svých hlavních projektů. Nejinak je tomu u projektu Meller Golyzniak Duda a jejich "Breakings Habits". I když se za hlavní hvězdu a tahouna dá považovat Mariusz Duda (RIVERSIDE), je to on, kdo se díky časové vytíženosti a dalším věcem do projektu málem nezapojil.

Samotná deska má příjemný oldschoolový nádech propojený s rockem, houpavostí, melancholie i dravosti.  Za velice silnou považuji již úvodní „Birds of Prey“, která šlape v nadupaném tempu a nenechá nikoho na chvíli vydechnout, v uvolněnější části zase nutí k zamyšlení. „… what I need…„ to je houpavá „Shapeshifter“, kterou si chcete přehrávat pořád dokola. „Breakings Habits „ vtáhne na vážnější notu, nutí vás se točit do stále vyšší spirály rychleji a rychleji. Tahle instrumentálka chce roztančit tanec, který nemůžou vaše nohy vyhrát, snad jenom najednou nechat umřít celou vaší duši. Prostor a vzájemný soulad, který dostává basa, kytara a bicí zároveň svědčí o úžasné profesionalitě a vášni všech tří muzikantů, jak sami říkají, jsou kapelou přátel, na albu si nepomáhají žádným vylepším v počítači. Prostě čistě ruční řemeslná práce.Duda se představuje v polohách zpěvu, které u něho nejsou až tak obvyklé, ale velice mu sluší. Mellerova kytara je ukázkou vysoké preciznosti a lehkosti, Gołyźniakovi bicí všechno dovršují a díky nim pocítíte gradaci.

Černobílý přebal desky podtrhuje rozpor, jak vidět nebo také jak chceme vidět okolo sebe. Každá skladba je vlastně žánrově odlišná a tím všechno dostává na zajímavosti, protože na sebe skvěle dopadají jedna za druhou a na konci vidíte jeden celistvý ostrý obraz.

9 / 10

01 BIRDS OF PREY
02 FEET ON THE DESK