NEUROTIC MACHINERY - Cognitive Dissonance

Tachovští NEUROTIC MACHINERY loni na podzim vydali nahrávku nazvanou "Cognitive Dissonance". Album startuje energickou skladbou „Cage“, ve které se snoubí chytlavá kytarová melodie s rychlými bubny. Navíc se dočkala povedeného klipového zpracování. Další hitovkou by se mohla stát „Echoes“. Má v sobě cosi melodicky dráždivého, co hlodá v posluchačově uchu a neustále se vrací v paměti zpět. Zato následující „Distance“ se při poslechu pouze instrumentální složky jeví snad až romanticky. O to víc doporučuji se začíst do textů. Ty jsou sami o sobě sami zajímavé, nejsou v nich používána typická klišé a předestírají mini příběhy v několika minutové verzi. Na co byste se měli před samotným puštěním desky připravit, je svižný běh na relativně krátkou trať. I když na začátku některých písní se může zdát, že vám bude povoleno vyklusat, tohle pomýlení přejde asi po deseti vteřinách. Téměř celou dobu se na vás valí agresivní zpěv, nosné kytarové pilíře s hutnou basou v zádech. Co se mi nejvíce usadilo paměti, jsou bubny, ty byli někdy vytaženi snad až moc na úkor ostatních nástrojů. Když placka dorotuje v přehrávači, musíte se na chvíli opřít o kolena a nabrat vzduch do plic. I přesto vykouzlí na tváři úsměv a nabudí tak, že se budete cítit plní endorfinů. Na nahrávce se mísí vyzrálí metal, doplňován o post-rockové prvky, saxofon a klávesy.

"Cognitive Disonance" obsahuje spousty energie, která se snaží všemi možnými cestami dostat ven. Podařilo se ho dobře vybalancovat a dám mu jasnou tvář. Jistě ale není úplně vhodné pro nesoustředěné nebo konzervativní posluchače, které vyvede z míry každá i méně dramatická změna. Kapela se dosyta vyřádila během nahrávání ve změnách rytmů a nálad. O to víc, si ho budu vážit ti, jež mu stoprocentně věnují svůj čas.

8 / 10

1. Cage
2. Depraved