NYSS - Princesse Terre (Three Studies of Silence and Death)

Pri prvom pohľade na obal albumu bolo jasné, že pôjde o výnimočnú hudbu. Buď v dobrom slova zmysle alebo presne naopak. Na obale je totiž jedna z postáv z kostola sv. Jiřího v Lukovej. Aby sme to mali komplet, tak bol postavený v roku 1352, v roku 1796 poničil kostol požiar no a aktuálne, aj skrz výstavu z roku 2012 od autora Jakuba Hadravu, sa snažia vybrať peniaze na jeho obnovu. Dať postavu ducha veriaceho na obal blackmetalového albumu rozhodne teda vzbudí isté emócie. Nuž a v prípade, že do toho zamiešame texty, ktoré sa nesú presne v štýle black metalu, tak dvojnásobne.

Novinka s plným názvom "Princesse Terre (Three Studies of Silence and Death)" je debut, po štyroch EPčkách. 30 minút a len tri smršte. Každá označená len poradovým číslom miesto názvu.

Tak. A čo teda hudba? Našťastie je veľmi dobrá! Všeobecne by sa dalo povedať, že ide o rýchly black metal s občasnými spomaleniami, kde načrieme snáď až do doomových vôd. Klávesy, gitary, aj akustické, spev, škrekot. Melódie. Debuty majú tú výhodu, že veľakrát obsahujú nový zvuk, postupy, atmosféru. Presne takýto je aj tento album. Síce by človek povedal, že sa už nič nedá noví vymyslieť a naozaj nie, ale vždy sa to dá zahrať tak, že to znie sviežo a novo. Niečo ako napr. pri prvotine OTARGOS, IMMEMOREAL alebo pri nahrávkach NIFELHEIM. A pre fandov týchto a podobných zoskupení je práve aj táto nahrávka.

Napríklad v druhej polovici prvého songu, kde znie akési pologitarové sólo, kde sa potom postupne k nemu pridajú aj ostatné nástroje a spev. Túto skladbu aj kapela oficiálne vypustila s textom medzi ľudí a ja som mylne v novinkách uviedol jej názov. Ak sa Vám táto ukážka zapáči, tak je pre vás aj celý album. Síce v ďalších dvoch songoch už takýto motív chýba, ale sú tam iné elementy, ktoré robia z debutu NYSS veľmi zaujímavú záležitosť. Na prvé počutie by človek mohol skĺznuť k hodnoteniu, že obyčajný black metal. To by však myslím bola chyba. Napr. občas nevýrazné klávesy nie sú až tak počuť, avšak bez nich by album znel oveľa chudobnejšie. V prípade, že máte radi black metal, tak rozhodne rok 2017 by bez tohto albumu bol presne taký istý ako "Princesse Terre" bez klávesov - chudobnejší a to by bola škoda!

Už len pre poriadok dodám, že vydavateľ je Avantgarde Music, kapela síce na svojom bandcampe (aktuálne) album neponúka, vypočuť si ho ale môžete na bandcampe Avantgarde Music a tiež na troška neoficiálnom ytb streame, ktorý kapela šíri cez svoj FB učet.

8 / 10

1. I
2. II