PLEBEIAN GRANDSTAND - Rien ne Suffit

PLEBEIAN GRANDSTAND - Rien ne Suffit

Po piatich rokoch prichádza nová nahrávka od francúzkych šialencov PLEBEIAN GRANDSTAND. V začiatkoch skupina produkovala zmes divokého HC/punku, ktorý vychádzal z odkazu amerických CONVERGE. Následne zatlačili plynový pedál na podlahu a do svojej hudby nechali prenikať prvky disonantného black metalu.

Aby sa zbytočne neopakovali, rozhodli sa tento štýl trocha oživiť. Jednotlivé kompozície začali rozkladať veľmi deštruktívnym spôsobom a občas to znie ako čistá improvizácia. Ono to však má svoj účel a poriadok. Skupina sa snaží docieliť atmosféru chaosu a totálnej deštrukcie trocha odlišným spôsobom. Už to nie je len zbesilý fonický atak, ktorý poznáme z ich predošlých nahrávok. Miestami to znie ako zhudobnený epileptický záchvat rozdelený do nepravidelných celkov. Občas ich síce zbytočne naťahujú ("Espoir, nuit, nauffrage"), no je to v medziach ktoré som ochotný tolerovať. Pokiaľ si myslíte že vám tým ponúkajú priestor na nadýchnutie, mýlite sa. Ani v najmenšom nezaostávajú v animálnej zúrivosti, ktorá vás postupne sťahuje do čiernej diery. V nej sa opäť rozpúta zvukové peklo a vy nestíhate sledovať čo sa deje. V titulnej skladbe sa napríklad objavujú zvuky paličiek udierajúcich do niečoho iného ako je blana. Znie to úplne šialene, hlavne kvôli tomu pekelnému tempu. Pripomína to zvuk paličkovania, len babky si zrejme pomýlili paralen s kokaínom.  Začínajú sa tu častejšie objavovať industriálno elektronické prvky, ktoré umne dokresľujú atmosféru strachu. Pre tieto účely zobrali do kapely nového člena Amauryho Sauvé, ktorý obsluhuje modulárny syntezátor. Ten v minulosti už spolupracoval s kapelou a mixoval ich predošlé nahrávky. Dôležitým prvkom ich hudby je spev Adriena Broué, v ktorom sa spája agresivita, zúfalstvo a vyšinutosť. Inak toto slovo dokonale vystihuje celú hudobnú produkciu PLEBEIAN GRANDSTAND.

Tento album je skvelým soundtrackom k dnešnej dobe, ktorú aktuálne prežívame. Totálny chaos sa tu miesi s pocitmi strachu, deštrukcie, šialenstva a straty súdnosti. Upozornenie pre labilných či konzervatívnych poslucháčov - toto radšej neskúšajte. Pokiaľ ale vyhľadávate extrémy a poriadne úlety, vitajte v raji.

9 / 10

01. Masse critique
02. À droite du démiurge, à gauche du néant