TEETHGRINDER - Dystopia

TEETHGRINDER - Dystopia

"Dystopia" je primárne medicínsky pojem, no v tomto prípade ide o typ spoločnosti akú poznáme z románu 1984. Spoločnosť s nezdravými prvkami neslobody, ktoré potláčajú individuálne myslenie. Zároveň je to názov tretieho albumu holandskej skupiny TEETHGRINDER.

Ich hudobná tvorba je mixom death metalu, grindcore a chaotického hardcore. Poriadne výbušná zmes, ktorá vytvára hlučný detonačný tlak. Na ich hudbe sa mi páči pestrosť týchto hudobných štýlov, ktoré vedia šikovne ukotviť do jedného celku. V drvivej väčšine sa ich hudba drží pekelných temp, v ktorých sa cítia ako ryba vo vode. Ohlušujúcu rytmiku sprevádzajú divoké gitarové riffy, ktoré sú veľmi rôznorodé. Občas sú to typické grindové víchrice ako v skladbe "Birthed Into Suffering". Zároveň tu cítiť aj hard corové vplyvy, len sú v trocha vyšších otáčkach. Nechýbajú ani brutal deathové vsuvky ako napríklad v skladbe "Worthless".
Je u TEETHGRINDER nepísaným pravidlom, že aspoň jedna skladba na nahrávke sa nesie v pomalšom tempe. V tomto prípade ide o "Cloaked", ktorá má veľmi ťaživú atmosféru. Jej gitarové riffy vám budú postupne vytrhávať kúsky mäsa z vašich útrob, pokiaľ nedosiahnete vytúženú agóniu. Samozrejme nasledujuca "As I Believe the World To Be, So It Is" vás rozseká v nekompromisnom tempe a totálne chaotickej skrumáži zvukov. Po dvoch minútach sa nečakane prepne do hard corového módu, čomu sa prispôsobí aj vokál Jonathana Edwardsa. Ten sa počas celej nahrávky drží v intenciách šialeného screamu, ktorý má ale drsný výraz.

Na novinke pridali do svojej hudby rôzne úryvky správ a prehlásení, pravdepodobne prevzaté z rôznych dokumentov. Tie sú dofarbené industriálnymi pasážami, ktoré vytvárajú spomínanú dystopickú atmosféru. To sú samozrejme osvedčené prvky, s ktorými ste sa už neraz stretli v metalovej či grindcorovej hudbe. Sú ale slušne vyprodukované a dobre dokresľujú atmosféru nahrávky. Záverečná titulná pieseň je vyvrcholením celej tejto kolekcie. Po úvodnom bombardovaní prechádza do apokalyptickej post-metalovej časti, ktorá naznačuje koniec nádejí na lepšiu budúcnosť.

TEETHGRINDER vydali veľmi vydarenú nahrávku, ktorá ulahodí fanúšikom hudobného extrému. Jej najväčšími prednosťami sú žánrová pestrosť a pekelná dynamika.

8,5 / 10

01. Ascendance