THE JELLY JAM - Profit

THE JELLY JAM - Profit

Po 4 rokoch, ktoré už uplynuli od vydania poslednej fošne, ktorú nám ponúkli Jamisti Rod Morgenstein, Ty Tabor a John Myung nám opäť ponúkajú nový materiál, a to vo forme najnovšej nahrávky „Profit“. Je jasné, že kapelníci, ktorí majú svoje domovské kapely a takúto bokovku vydávajú len raz za čas, nám nedoprajú štúdiovú nahrávku extra často, ale vo väčšine prípadov sa dlhšie čakanie oplatí. Ako je to v prípade THE JELLY JAM?

Musím povedať, že na ich novú nahrávku som sa veľmi tešil, pretože prvé zverejnené single zneli veľmi sľubne a musím povedať, že moje očakávania sa naplnili. Hneď po prvom počutí novej dosky ma neskutočne upútal jej nabasovaný zvuk, ktorý pre každého labužníka progresívnej, rockovej muziky musí byť balzam pre uši. Je jasné, že John Myung nikdy nedostane pri  DREAM THEATER až taký, ani nie hudobný, ale zvukový priestor, takže si jeho majstrovstvo a neskutočnú genialitu naplno vychutnáte práve pri týchto songoch. Doprovod jeho basovky je naozaj neskutočne pestrý, veľmi dobre vyskladaný a nápaditý. Musím povedať, že doska je veľmi svieža, veľmi dobre plynie, pomerne ľahko sa počúva. V každej časti nájdeme nejaký chytľavý refrén, ktorý je pomerne ľahko zapamätateľný, takže som sa neraz prichytil ako si brnkám rukami po volante pri počúvaní v aute.

Nie každému vyhovuje flegmatický, taký nejaký recitujúci spev Ty-a Tabor-a, ja ale patrím k skupine fanúšikov, ktorým takéto flákačské odspevovanie vyhovuje, či už si pustím spev Kevina Moora pri OSI, Stevena Wilsona, takže pre moje uši presne napasovaná vokálna zložka. Je dôležité podotknúť, že pri takomto zložení kapely je veľmi ťažké kombinovať viacero hudobných štýlov, nálad, ale pri Profit"-e sa to chalanom naozaj darí veľmi dobre. Nájdeme tu pomerne veľké množstvo jazzových prvkov, niekde zabŕdnu priam do popových vôd, za malý okamžik sa zase plavíme loďou naloženou poriadnym heavy metalovým pušným prachom, takže celá nahrávka je veľmi pestrá a nápaditá. Oceňujem veľmi dobrý výber tém, ktoré nám približujú aktuálne problémy nášho sveta, takže človek sa pri počúvaní a podvedomom prekladaní textov prichytí, ako premýšľa nad danou frázou, čo bolo určite jedným z hlavných cieľov tejto placky. Stačí, keď sa už len pozrieme na booklet a ten hovorí za všetko.

„Profit“ je podarená nahrávka pre každého rockového, metalového zaľúbenca, ktorý na jednej strane, obdivuje individuálne majstrovstvo jednotlivých hráčov, ale na strane druhej mu nerobí  problém vypočuť si veľmi dobrý hard rock, v spojení s progovými prvkami a textami, ktoré ho donútia zamyslieť sa. Pre mňa výborný džem, ktorý si určite doprajem pomerne často. Dobrú chuť!

8,5 / 10

1. Care
2. Stain On The Sun