WEDNESDAY 13 - Transylvania 90210 (Songs Of Death, Dying And The Dead)

Zdravím všetkých vampírov, zombíkov, a iné rozkladajúce sa bytosti. Našou dnešnou korisťou bude nový album od Wednesday 13 s názvom „Transylvania 90210 (Songs Of Death, Dying And The Dead)“. Ak ste si prečítali, čo je napísane v kolónke Žáner, museli ste sa určite zamyslieť, čo to je vlastne za štýl. Hudba Wednesday 13 (W13) by sa dala charakterizovať ako mix legendárneho rockera Alice Cooper a punk-hororovej legendy The Misfits. No a samozrejme netreba zabudnúť spomenúť skupinu Murderdolls, pretože frontman Wednesday 13 spieva aj v nej. Nechcem tu porovnávať Murderdolls a W13, pretože na tvorení albumu sa podieľali iní hudobníci a produkoval ho iný človek. Dá sa však povedať, že W13 spravil VŠETKY veci úplne ináč, ako v Murderdolls a preto to nie je žiaden klon.

Wednesday je veľkým fanúšikom hororov, čo sa prejavilo už v jeho prvej úspešnej skupine s názvom Frankenstein Drag Queens From Planet 13 (po našom niečo ako Frankensteinový muži, ktorý sa radi obliekajú do ženských šiat z Planéty 13). Túto tématiku úspešne preniesol aj do Murderdolls a pokračuje v nej aj vo W13. Nenájdete tu však zvukové úryvky z nejakých filmov, ako to zvykne byť na začiatku songov. Nájdete tu len čistý nefalšovaný hororový fast rock ‘n’ roll. Samozrejme, texty nie sú o ničom inom ako o hororoch respektíve o príbehoch založených na hororových filmoch. A sú veľmi podstatnou časťou hudby, takže ak nerozumiete veľmi dobre po anglicky, prídete o veľa. Wednesday sa nechal inšpirovať klasickými horormi ako napríklad Dracula (čo si možno všimnúť už v samotnom názve albumu a songu s názvom „Transylvania 90210“), Night Of The Living Dead (kultový horor Georgea Romera, song s názvom „I Walked With A Zombie“), ale takisto si urobil napríklad recesiu z Vianoc („Buried By Christmas“). Svoje anti-kresťanské postoje vyjadril v dvoch skvelých songoch s názvami „God Is A Lie“ a „A Bullet Named Christ“. No ale prejdime už od textov k hudbe.

Na albume je 14 songov (vrátane Intra) v celkovej dĺžke skoro 52 minút. Hoci sa ten čas zdá byť dlhý, nie je to tak. Ani neviete ako a zbehne vám celý album. Všetky pesničky sú rýchle, robené v rock ‘n’ roll/punk štýle. Jedine dve pesničky sú pomalšieho a psychadelickejšieho rázu – predtým spomínané „Transylvania 90210“ a „A Bullet Named Christ“. Bicie a gitary vo všetkých songoch sú pomerne jednoduché, avšak nestane sa vám, že by sa vám jedna pesnička podobala na druhú. No a keďže W13 je americká skupina, tak zvuk je úplne bombový. Dokonale tam počuť bicie, gitary, basy a aj vokál.

Najlepšie songy na tomto albume sa hľadajú dosť ťažko, pretože každá je svojím spôsobom super. Jediný song, ktorý nemusím je úvodný „Look What The Bats Dragged In“. Je to však trocha škoda, pretože práve úvodný song by vás mal svojou výbušnosťou nažhaviť na zvyšok albumu. Tu to tak nie je. Preto aj keď som si tento album prvý krát pustil, pomyslel som si, že som sa na tento album tešil zbytočne. No našťastie, keď naskočila ďalšia pesnička všetko sa zmenilo a už do konca mi táto myšlienka nepreletela ani pri jednej pesničke naspäť mojou hlavou. Ak by som však mal predsa vybrať najlepšie songy, tak to budú jednoznačne „I Walked With A Zombie“ (čo je mimochodom prvým promo klipom z tohto albumu), „House By The Cemetery“, „God Is A Lie“, „Transylvania 90210“, „I Want You... Dead“, „Buried By Christmas“, „Rot For Me“, „The Ghost Of Vincent Price“ a „A Bullet Named Christ“. Ostatné však nemusíte vôbec preskakovať, zapadajú do tejto hororovej skladačky úplne dokonale.

Tento album je jedným z horúcich kandidátov na album roka. Nie je to vôbec metal, ale to nevadí. Má to v sebe energiu, dynamickosť, rýchlosť a skvelé texty. Takže démoni, vykrádači hrobov, nemŕtvi, monštrá, fanúšikovia hororov a super muziky – tento album jednoznačne odporúčam nie len do vašej zbierky, ale aj do vašej hi-fi veže/rakvi.

10 / 10

1. Post Mortem Boredom
2. Look What The Bats Dragged In