WOLVENNEST - The Dark Path To The Light

WOLVENNEST - The Dark Path To The Light

Belgičania WOLVENNEST vydali koncom minulého roka svoj tretí štúdiový album s názvom "The Dark Path To The Light". Táto kapela ma zaujala pred dvoma rokmi projektom The NEST, na ktorom spolupracovali s hudobníkmi z kapiel PRIMORDIAL, DREAD SOVEREIGN, DOOL a The RUINS OF BEVERAST. Bol som preto zvedavý, či dokážu nadviazať na túto nevšednú nahrávku a spočiatku som bol trocha skeptický. Postupom času som ale začal odhaľovať jej skrýté zákutia a nechal si istý časový odstup.

Základom ich hudby je okultný rock mixnutý doom metalom. Pomalé rytmy sú obaľované jednoduchými gitarovými riffmi, ktoré plynú časom a priestorom. Mimochodom v kapele fungujú traja gitaristi čo je dosť neobvyklé ale je to ich spôsob vyjadrenia. Jednotlivé skladby postupne gradujú a budujú silné atmosferické plochy. Výrazným prvkom ich hudby je hypnotizujúci vokál speváčky Shazzuly. Jej spev sa pohybuje skôr v nižších polohách a občas akoby len odriekala texty piesní. Ale presne tento typ prejavu sa do tejto hudby mimoriadne hodí. Okrem spevu obsluhuje syntezátori a teremin, ktoré sú dosť utopené v mixe. Sú akoby ukryté pod doomovým skeletom a vychutnáte si ich pri pozornom posluchu ideálne cez sluchátka. A práve tieto prvky robia túto nahrávku výnimočnou a prinášajú do nej psychedelickú atmosféru. K tomu si pridajte znepojujúce šepkanie či skľučujúce pazvuky, ktoré umocňujú výsledný dojem.

Samo o sebe by to však nefungovalo a WOLVENEST to dobre vedia. Základom sú preto kvalitne vystavané skladby, ktoré  hypnotizujú poslucháča a vťahujú ho do sveta kúziel a mágie. Deje sa to postupne a s pribúdajúcimi vypočutiami začnú naplno fungovať. Nenápadne sa začnú ukladať do vašej mysle a postupne naberajú na sile. Tu by som rád vyzdvihol najmä dvojicu piesní "Deathless Love" a titulnú skladbu "The Dark Path to the Light". Pri nich mám pocit opojenia a úplného odovzdania. V strede nahrávky sa nachádza asi najtemnejší opus "The Timeless All and Nothing", v ktorom hosťuje spevák MISÞYRMING D.G. Tento dramaturgický zámer oceňujem, pretože skladba prináša v strede nahrávky osviežujúcu zmenu.

Na úplný záver zaradili skladbu "Accabadora", čo je čistá čierna mágia. Shazzula tu odrieka svoj text v taliančine, čo je trochu nečakaný prvok. Každopádne to funguje a pri zlovestnom opakovaní názvu piesne sa zbiehajú čarodejnice na sabat. Mimochodom Accabadora je postava starej ženy, ktorá zvykla zabíjať trpiacich chorých ľudí. Táto postava sa vyskytuje v povestiach o Sardínii, čo vysvetľuje tú taliančinu. Skvelá skladba na záver.
WOLVENNEST vydali pôsobivú nahrávku, ktorá stojí za vypočutie. Pri hľadaní cesty za svetlom si ho veľa neužijete, zato temnota vás ani na okamih neopustí.

8,5 / 10

1. Lost Civilizations