XOTH - Invasion of the Tentacube

XOTH - Invasion of the Tentacube

V USA sa popri skupinách hrajúcich brutálnejšiu odnož death metalu, nájdu aj spolky, ktoré by sme smelo mohli zaradiť k severskej škole melodického death (black) metalu. VEHEMENCE, DEADNIGHT, NEKROGOBLIKON a napríklad aj najnovší prírastok pod názvom XOTH. Štyria páni v zložení 2x gitara a spev, bicie a basa nahrali v roku 2014 EP pod názvom "Hostile Terraforming". Tento rok už si trúfli vydať album "Invasion of the Tentacube", kde na ploche niečo viac ako 42 minút prezentujú svoje, miestami až otravné (hehe, k tomu sa dostaneme) melodické linky.

9 songov, z toho posledný je len taká inštrumentálna blbinka. Hneď ako som počul prvú ukážku, vravím si, že hlas mi niečo veľmi pripomína a začal som pátrať v pamäti. Po chvíľke to bolo jasné. SIEBENBÜRGEN! Naozaj, niektoré spevácke pasáže ako keby pochádzali z albumu "Revelation VI". Hudobne je to troška o niečom inom. Tam by som použil prirovnanie k vyššie spomenutej skupine DEADNIGHT, prípadne proste jednoducho melodický death/black.

K tej melodike by som dodal jednu vec. Titulná "Invasion of the Tentacube", t.j. song pod číslom 5, je veľmi VEĽMI melodická, dokonca by som neváhal použiť slovné spojenie "švitorivý, takmer až otravný, optimizmus". Hlavne jedna pasáž, tesne po začiatku v prvej minúte a sčasti aj na konci. Je to asi najzapamätateľnejšia časť albumu. Stále sa neviem rozhodnúť, či ju milujem alebo nenávidím. Vzhľadom na to, že celý album sa celkom fajn počúva a aj rýchlo odsýpa, asi sa skôr prikloním k prvej verzii.

Zvuk je bez problémov, kto máte radi basu, tak tu si celkom užijete, je mierne vyššie postavená ako inde. Napadá ma BATUSHKA, samozrejme len kvôli tomuto nástroju. Gitaristi sa s týmto albumom naozaj vyhrali. Melodické linky, sóla, zmeny tempa. Človek by si povedal, že si to ani nemôžu všetko pamätať, asi často skúšajú :) Bicie sú podobne hravé ako ostatok, aj keď mohli byť mierne hutnejšie. Ich nazvučenie je dosť "plechové". To je ale občas údel debutu. Celé je to teda jeden veľký príjemný bublajúci uhladený melodicko deathmetalový hnus s blackovými vokálmi. Ten hnus samozrejme nemyslím v zlom, ja sa bavím pri počúvaní "Invasion Of The Tentacube" príjemne. Vyskúšajte to ak máte radi melodické linky, sóla atď. Fajn debut, oplatí sa chalanov sledovať aj naďalej.

Chalani si album vydali sami, je možné si ho vypočuť (a kúpiť) na bandcampe, či už v digitálnej alebo aj fyzickej podobe.

7,5 / 10

1. Tentacles of Terror