CANNIBAL CORPSE - The Wretched Spawn

CANNIBAL CORPSE - The Wretched Spawn

Dúfam, že sa žiadny z ortodoxných fanúšikov (a myslím, že ich je dosť) CANNIBAL CORPSE na mňa nebude hnevať, ak budem v súvislosti s touto legendou tak trochu kritický. Táto kapelka toho už fakt veľa preskákala, podarilo sa jej ovplyvniť obrovské množstvo iných kapiel. Ja osobne ich albumy Tomb of Mutilated, Vile, Gallery of Suicide a Bloodthirst naozaj zbožňujem, ale už predchádzajúca fošňa Gore Obsessed ma veľmi nebrala a ani novinka The Wretched Spawn ma "nezrazila z nôh".

Album začína veľmi dobrými skladbami Severed Head Stoning, Psychotic Precision a Decency Defied. Lenže potom prichádza… nuda. Nuda spôsobená už prejedením sa kanibalovského štýlu death metalu. O CANNIBAL CORPSE sa veľakrát vraví, že prakticky hrajú na každom albume to isté. Ja si tým úplne nesúhlasím, ale pravdou je, že tu chýba nejaký ten moment prekvapenia. Piesne sú celkom chytľavé, ale vlastne počujete stále tie už známe rytmy bicích, známe riffovanie, známe frázovanie spevu, dokonca aj texty sa už dajú predpovedať dopredu. Myslím, že najzaujímavejšou vecou na albume je siedma Festering In the Crypt, kde sa aspoň občas vyberú gitaristi skúmať do trochu iných vôd. Táto pieseň je asi aj najpomalšou na albume, keďže celá nahrávka beží v dosť rýchlom (takom "klasickom kanibalovskom") tempe.

Samozrejme, že po technickej alebo zvukovej stránke nie je týmto mäsiarom čo vytknúť. Zvuk je dostatočne brutálny, ale aj čitateľný a všetci hudobníci vrátane growlera Georga zvládajú svoje nástroje resp. hlasivky výborne. Len malá výhrada voči hre bubeníka Paula Mazurkiewicza. Ja viem, že to patrí ku štýlu CANNIBAL CORPSE, ale predsa len by nezaškodilo trocha skúsiť hrať aj iné ako už osvedčené rytmy a najmä jeho protirytmy, i keď technicky je hrá presná a dobrá. Ale do toho ich nárezu by sa tak hodili také riadne "klepačky" a tie sa žiaľ v Paulovom repertoári tiež nenachádzajú. Takisto mi chýba viac sól Pata O'Briena, ktorý má podľa mňa lepšiu a zaujímavejšiu techniku ako Jack Owen, ktorý na nahrávke zobral prakticky všetky sóla do svojich rúk a na Pata zostali len štyri. (Myslím, že na nasledujúcom albme sa ich už dočkám viac, keďže Jack už nie je súčasťou CANNIBALu).

Album The Wretched Spawn sa vôbec nepočúva zle a je podľa môjho názoru lepší ako minulý Gore Obsessed, len možno by človek chcel už počuť aj niečo iné ako "klasický kanibalovský" štýl. Tým nemyslím nejaké spomaľovanie, mäknutie, či komercionalizovanie. Je veľa kapiel, ktoré dokážu zostať vo svojom štýle a pritom sa niekedy aj výrazne vyvíjať. No všetci, ktorí nechceli na novom albume kanibalov počuť nič prevratné a objavné a všetci, ktorí sú radi, že kapela ostáva verná svojmu štýlu, nech si k hodnoteniu pridajú dva body navyše.

7 / 10

01. Severed Head Stoning
02. Psychotic Precision