KATAKLYSM - Heaven's Venom

KATAKLYSM - Heaven's Venom

Odvtedy, ako sa KATAKLYSM výborným albumom Shadows & Dust preorientovali na melodický death metal, ubehlo už 8 rokov. A hoci poslucháčsky prijateľnejšia a prehľadnejšia tvár Kanaďanom zapasovala, na ďalších troch počinoch už nedokázali ničím podstatným prekvapiť. Napriek tomu sa jednalo o celkom slušné dosky, s výnimkou posledného štúdiového zápisu s názvom Prevail. K slovu sa dostalo pomerne značné vyváranie z vody, čo nie každý metalový nadšenec dokáže prehltnúť. Asi málokto dúfal v nejaký ten zázrak, no Kanaďania tvrdohlavo nahrali ďalšiu dosku a opäť si hrajú to svoje. Budeme môcť konštatovať, že Heaven's Venom znamená pozastavenie postupného pádu kapely?

KATAKLYSM dokázali vo svojej novej ére zložiť skvelé deathmetalové hymny. Podarilo sa to aj naposledy, len si spomeňte na skvelý riff a mastenicu v skladbe Prevail. A keďže sa, tak ako sa dalo predpokladať, naďalej utápajú v obohratých postupoch, tak sa čakali aspoň poriadne nakladačky a nejaký ten extra hit. Determined (Vows Of Vengeance), Push The Venom či As The Wall Collapses by týmto potenciálom oplývať mohli, no podobne ako vo zvyšku albumu tu chýba trvanlivosť, čoskoro sa opočúvajú a strácajú zaujímavosť. Nehovoriac o tom, že na nejaký ten pozitívnejší dojem z počúvaného materiálu sa musí čakať dlhšie ako bolo zvykom, pretože podstatná časť albumu pôsobí veľmi nevýrazne, čo má na svedomí aj nešťastný, príliš utlmený zvuk. Pre mňa osobne je jediným výrazne svetlým okamihom predposledná Suicide River, čo je klasický KATAKLYSM song, ako má byť, s výraznou gitarovou vyhrávkou, týčiacim sa refrénom a úspešným ťahom na bránku.

Autori skvelých albumov Temple Of Knowledge a Shadows & Dust tentokrát ponúkajú veľmi málo. Je to až príliš sterilné, chýba ten správny náboj a akákoľvek explozívnosť. KATAKLYSM sa nechali až príliš obmedziť svojimi vlastnými ingredienciami a pozabudli na neotrelé riffy, neservírujú natoľko zaujímavé, ľahko zapamätateľné melódie. Heaven's Venom je zatiaľ najslabším albumom tohto zoskupenia a aj preto si moja maličkosť začína žiadať pootočenie kormidlom a hoci aj malý experiment. Na druhej strane dokážem akceptovať, ak dojmy skalných fanúšikov pretrvajú v pozitívnych vlnách.

5 / 10

01. A Soulless God
02. Determined (Vows of Vengeance)