BLACKMORE'S NIGHT - Castles & Dreams

Konečne sme sa dočkali! Po „teaseri“ v podobe bonusového DVD k výberovke Beyond the Sunset konečne vyšiel plnohodnotný dvojdisk v klasickej zostave koncert/bonusy. Po úvodnom varovaní a výbere zvuku, o ktorých sa už hádam ani netreba zmieňovať, sa dostávame k hlavnej časti, ktorou je samozrejme koncert. A ako to už maju členovia Blackmore’s Night vo zvyku, koncert sa (podobne ako ten z bonusového DVD, s ktorým ho ešte budem porovnávať) odohráva na nádvorí hradu Veldenstein a je až puntičkársky pripravený. Pódium je v podstate identické s tým, ktoré sme mali možnosť vidieť na už spomínanom bonusovom DVD. Technické spracovanie sa ale mierne zmenilo a to podľa môjho názoru k horšiemu. Našťastie však nejde o veľkú zmenu, len zvuk nemá také dokonalé basy a obraz má asi o máličko nižší bitrate (samozrejme je rozdiel, či sú na DVD 2 hodiny záznamu, alebo slabá polhodinka). Nie je to ale nič, čo by mohlo pokaziť dojem zo skvelého koncertu. Muzikanti sú vo skvelej forme, každý obsluhuje minimálne dva nástroje (flauta/husle, klávesy/akordeón, rôzne druhy píšťal...), čo umožňuje oveľa väčšiu variabilitu hudby. Dokopy zaznie 22 skladieb, pričom si na svoje prídu aj priaznivci klasických songov Deep Purple. Osobne by som rád videl v playliste tituly ako Morning Star, Storm alebo Avalon, ale je mi jasné, že každému sa vyhovieť nedá. Koncertu proste niet čo vytknúť a keby som nevidel isté bonusové DVD, tak ma ani nenapadne spomínať technickú kvalitu. Okrem neho sa na prvom disku nachádza dokumentík o príprave na vystúpenie a špeciálna verzia piesne Village on the Sand z koncertu s meniteľným uhlom kamier. Môžete sledovať umenie majstra Blackmora, i keď podla mňa by sa našlo pár skladieb, v ktorých by vyniklo viac.

DVD číslo 2 obsahuje množstvo dodatkového materiálu v podobe piatich videoklipov (tri výborné a dva so-so, ale autor sa snazil :) ), akustických verzií niekoľkých hitoviek nahraných nazivo na rôznych hradoch, fotografii, domácich videí, textových častí a zaujímavých dokumentov. Niektoré z nich sú prebraté z nemeckej televízie, iné sú nakrútené priamo pre potreby DVD. Keby som chcel obsah tohto disku opísať podrobnejšie, asi by sa ho nikomu nechcelo čítať, takže posúdenie nechám na Vás. Za zmienku však stojí menu. Môžete si vybrať buď klasický vzhľad a vyberať si položky zo zoznamu, alebo si vyskúšať „rozprávkový“ koncept. Opisuje sa veľmi ťaźko, tak Vám nebudem kaziť dojem a nechám Vás dôkladne ho preskúmať.

Celkovo sa toto DVD nedá zhodnotiť ináč ako veľmi vydarené a my môžeme opäť zatlieskať Blackmorovcom za skvelý počin.

9,5 / 10

DVD 1: