KORPIKLAANI - Spirit of the Forest

KORPIKLAANI - Spirit of the Forest

Zas jeden album, ktorý ma prekvapil a tentoraz našťastie príjemne. Konečne album, ktorý nie je nudnou nezáživnou kópiou heavy/power/speed legiend, kópiou bez nápadu a hráčskeho umenia. Šestica KORPIKLAANI, po fínsky "Klan lesov", nám prináša neskutočne vydarenú kombináciu štýlov, o ktorých si mnohí môžu myslieť, že sú nekombinovateľné: power, heavy a thrash metal kombinovaný s folklórnymi prvkami všetkých možných druhov, ale inak, ako to robia napr. Wuthering Heights, Skyclad, alebo Elvenking.

Už úvodná "Wooden Pints" vám ihneď spraví pozitívnu náladu. Tak takúto hudbu si predstavujem na poriadnej chlastačke.. Keby sa toto tak jedného dňa pustilo v našom Rock Pube, určite by najmenej polovica osadenstva čumela jak teľa na nové vráta. Spevák má správne prechľastaný, krčmovo-thrashový hlas, ale ste na poriadnom omyle, ak si myslíte, že znie falošne. Tvrdé riffy gitariek krásne zapadajú do zvukov nástrojov, ako sú husličky alebo flauta. Keďže v týchto dňoch, keď sa rodí táto recenzia, v kine práve frčí Pán prsteňov: Návrat kráľa, tak si nemôžem pomôcť, ale fínske folklórne prvky na tomto albume mi strašne pripomínajú atmosféru hobitských krčiem :) V končinách u našich západných susedov by sme našli takéto inštrumenty u kapiel, ako sú Čechomor alebo ešte lepšie Divokej Bill, predkapela Kabátu. Ale ak si myslíte, že Korpiklaani je nejaká zábavová kapela ...znova omyl. Možno niektorí z vás poznajú už spomínané folk/metal kapely, ktoré majú podobné prvky, ale Wuthering Heights, Elvenking alebo Skyclad sú oveľa melodickejší. (KORPIKLAANI je výraznejší, thrashovejší, drsnejší..) Ale zas dakto prišiel na to, že dva štýly, folk a metal, sa dajú veľmi vhodne kombinovať a ich neskutočná energia prameniaca z ich vnútra je hrozne nákazlivá.

Na rozdiel od prvej skladby, ktorá bola typická krčmová hopsačka, tretia, "God Of Wind" má a6 speedový nádych, ale samozrejme znova nechýbajú netypické inštrumenty, konkrétne harmonika. So štvrtou "With Trees" prichádza spomalenie a aj drsný hlas vokalistu sa zjemní a je vhodne doplnený vokálom akoby prichádzajúcim z lesa, dotvára to vynikajúcu atmosféru.. Po celom albume sú dlhé "plnohodnotné" songy prestriedané chutnými ľudovými inštrumentálkami. Asi v polke albumu prichádza, čo sa týka dlhých songov, spomalenie, ale na kvalite to albumu určite neuberie. (Snáď by možno nezaškodilo skladby trocha inak zoradiť, dať pár svižnejších songov aj ku koncu, ale budiž) Príroda a hlboké fínske lesy na vás číhajú v každej tónine dosky a verím, že veľa ľudí by sa rado prenieslo do časov dávnych , keď technika bola ešte pasé a svetu vládla prirodzenosť a príroda. Takisto mňa osobne vždy fascinovalo Tolkienovské fantasy a aspoň pomocou nahrávky, keď človek zavrie oči, potom sa ocitne vo svete fantázie v strede fínskeho lesa.. alebo teda tej krčmy :)

Vydarený, kompaktný album, ktorý vám zaručene zdvihne náladu. A hlavne pomerne originálny a nezvyčajný. Mal by si ho zohnať každý, kto má rád dobrú, kvalitnú hudbu a neodmieta nové postupy.

8 / 10

1. Wooden Pints