VADER - Future of the Past II - Hell in the East

VADER -  Future of the Past II - Hell in the East

Myslím, že VADER netreba nejako predstavovať. Táto poľská legenda nahrala v septembri a októbri akési pokračovanie svojho kultového albumu z roku 1996 - Future of the Past II - Hell in the East. Ako názov napovedá, je to pocta kapelám z východu, aj keď teda vlastne sa jedná iba o Poľsko a Českú republiku (samozrejme Krabathor). Na albume spolupracovali aj štyria páni z kapiel, ktorých covery sú zastúpené (Krzysztof Hofer - Markiz De Sade, Piotr Kuziola - Slaughter, Robert Gasperowicz - Slashing Death a Bruno z Krabathor). Okrem jednej - Wyrocznia od Kat sú to všetko novinky. Vybrané skladby sú z úplných začiatkov každej kapely, t.j. demáče s často nie príliš "čitateľným" zvukom. Peter a spol. sú samozrejme profíci, takže podobné problémy nehrozia. Spieva sa po poľsky, anglicky a česky. Asi by bolo by zaujímavé počuť Petra spievať po česky, ale prenechal túto úlohu Brunovi.

Hudobne sa samozrejme jedná o typický VADER. Nič, čo by ma mohlo prekvapiť, počúva sa to dobre, spokojnosť. Pre fanúšika je album povinnosť, niekto, kto Vader zase až tak nepočúva, ho môže s kľudným svedomím vypustiť. Vydanie má na svedomí poľské vydavateľstvo Witching Hour Productions a album má veľmi príjemnú cenu. Peter a spol. idú aj troška ďalej a tak booklet obsahuje dosť vyčerpávajúce info o každej zúčastnenej kapele, samozrejmosťou sú texty. Výborná práca! Mimochodom približne v tom istom čase vyšli aj ďalšie tri kompilácie, akési obzretie za kariérou Vader, všetko vydalo Witching Hour Productions, pre naozaj fanatikov asi zaujímavý materiál, mne osobne stačí Future of the Past II a budem sa tešiť na nový album.

7,5 / 10

1. Ostatni Diakon (EXORCIST)
2. Noc Demona (GHOST)