TERRORIZER - Hordes Of Zombies

Jesse Pintado zomrel päť dní potom, čo predošlý, v poradí druhý album „Darker Days Ahead“ v auguste 2006 oficiálne vyšiel. Pre reaktivovaný grindcoreový kult TERRORIZER (ktorého legendárny a právom uctievaný debut z roku 1989 bol nahratý rok potom, čo kapela ukončila činnosť!) to mohla byť záverečná rana. Nahradiť hlavného skladateľa býva najväčší možný problém. Ale náhrada sa našla v RESISTANT CULTURE, domovskej bande súčasného vokalistu Anthonyho Rezhawka. Gitaristka Katina Culture má svoje party na aktuálnom treťom albume „Hordes Of Zombies“ z februára tohto roku. 14 skladieb na 40 minútach opäť nepredstavujú návrat k debutu, a ak od TERRORIZER niekto stále chce toto, tak nech na túto legendu radšej rezignuje. Pretože je to skrátka TERRORIZER z tohto tisícročia, a to rozhodne neznamená, že táto skupina hrá nejaké „s duchom doby idúce“ extrémne záležitosti, nič takého, ani hudobne, a už vôbec nie zvukovo.

Pochmúrna nasypaná surovosť spájajúca grind core a klasický americký death metal prvej polovice 90. rokov, kde pomer jedného i druhého každý vycíti podľa svojich vnútorných nastavení, o tom je TERRORIZER, iné prímesi tam nie sú. Väčšinou rýchlo a veľmi rýchlo, s gitarami harmonicky vystavanými často podľa klasického floridského štýlu – niektoré momenty pripomenú napríklad MASSACRE z čias „From Beyond“, a to aj vďaka hlbokému Anthonyho vokálu, ktorý na rozdiel od domovských, v súčasnosti predsa len grindovo divokejších RESISTANT CULTURE frázuje skôr deathmetalovo. Sandovalov chrbát je aspoň podľa tejto nahrávky zase v poriadku, Pete je plne funkčný kobercový bombardér, ktorý stále môže vyučovať väčšinu služobne mladších grindcoreových i deathmetalových bubeníkov, a – to je v súčasnosti veľká vec – jeho bicie znejú ako bicie, zvlášť v kopákoch, kde počuť silu jeho úderu a nie zmutovaný šijací stroj. Tu je ten moment, kedy TERRORIZER ctia svoj starý štýl, a tým ďalším je zdrvujúca priamočiarosť, údernosť a výbušnosť, ktorá je však tentokrát predsa len v o niečo „ukočírovanejšej“ forme než v roku 1989. Z tohto pohľadu mi spomenutí RESISTANT CULTURE rozhodne pripadajú grindovejší. Niekoľko melodických gitarových pasáží a sóla zase vnášajú potrebné oživenia do celkovo veľmi jednoliateho materiálu, ktorý u niektorých poslucháčov môže vzbudiť aj dojem monotónnosti či toho, že absentuje moment prekvapenia. Podľa mňa si však TERRORIZER tento moment odbili s „World Downfall“ a teraz skrátka „len“ hrajú to, čo ich baví. Presne pre toto si cením všetky ich nahrávky. Aby som nezabudol, na base je tu zase David Vincent. Hrá to, čo treba, možno aj preto porovnanie aktuálnych diel tohto jeho bočáku a „domácej pôdy“ vidím takto: TERRORIZER : MORBID ANGEL 1-0.

9 / 10

1. Intro
2. Hordes of Zombies